Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Thursday, January 10, 2013

KENAPA HADI SOROK AYAT INI?

Kenapa Haji Hadi sorok ayat di bawah ini dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh orang kafir?

Dan demi sesungguhnya! Jika engkau (wahai Muhammad) bertanya kepada mereka: "Siapakah yang menciptakan mereka?" Sudah tentu mereka akan menjawab: "Allah!". (Jika demikian) maka bagaimana mereka rela dipesongkan (dari menyembah dan mengesakanNya)?
(Az-Zukhruf 43:87)

Dan (Dia lah Tuhan yang Mengetahui rayuan Nabi Muhammad) yang berkata: Wahai TuhanKu! Sesungguhnya mereka ini adalah satu kaum yang tidak mahu beriman (maka terserahlah kepadaMu untuk mengadilinya)!"
(Az-Zukhruf 43:88)

(Tuhan menjawab rayuannya dengan berfirman): "Jika demikian, maka janganlah engkau (wahai Muhammad) hiraukan mereka, dan katakanlah: ` Selamat tinggallah! ' Kemudian mereka akan mengetahui kelak (akibat keingkarannya)! "
(Az-Zukhruf 43:89)

Ikuti penjelasan Ustaz Kazim Elias berhubung penggunaan kalimah Allah oleh orang kafir [bermula minit 1:45]

Tuan Guru Nik Aziz tak tau ke pasal ayat ni? Atau buat-buat tak tau??

2 comments:

  1. xpe nt leh pulak makan binatang sembelihan orang kafir pulak dan kahwin xperlu le tukar agama kot dh same nama tuhan last pi gereja pulak sembahyang dh same

    ReplyDelete
  2. Mulai sekarang, jangan lah lagi ada pecacai2 PAS yang mendabik dada dan mengatakan bahawa mereka lebih Islamik dari orang2 UMNO. Kini terbukti sudah, siapa kah yang munafik dalam memperjuangkan Islam di bumi yang tercinta ini. Harap maaf.

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages