Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, January 11, 2012

KENAPA DULU TIADA PAWAGAM DI SHAH ALAM?


Rentetan dari laporan blogger gerakan-anti-pkr berkenaan kewujudan pawagam di Shah Alam, kami ingin tumpang rasa bangga dan tahniah kepada warga Shah Alam dengan kewujudan pawagam tersebut. Mungkin ini yang rakyat Shah Alam mahukan? YA KAN?

Tetapi persoalannya KENAPA DULU TAKDE PAWAGAM? PAS suka yang mana? Yang ada pawagam atau tiada pawagam? Dulu Almarhum Sultan Selangor tidak mahu ada pawagam dan pusat hiburan di Shah Alam tapi kenapa sejak PAS jadi pemerintah di Selangor, MACAM-MACAM ADA? Adakah ini dasar negara Islam atau kebajikan yang PAS perjuangkan?

Dulu PAS pernah bantah konsert MTV World Stage di I-City...antara yang membantah ialah Khalid Gereja dan Ahli Parlimen Kota Raja dari PAS, Dr. Mariah..berikut adalah statement Dr Mariah seperti yang tersiar di MalaysiaKini pada 26 Mei 2011.
Ya dia kata Shah Alam sendiri tiada panggung wayang..Tetapi baca laporan di bawah ini pulak..

Projek Space U8 awal-awal lagi dah kata akan menempatkan pawagam di Shah Alam..takkan PAS tak tau? Kenapa alasan "Shah Alam pon tiada panggung wayang" digunakan sedangkan pawagam tu pon sudah pon  dalam perancangan awal? Kenapa PAS tak bantah semasa perancangan shopping complex tu?

CinemaOnline melaporkan:


Back in 2005, early efforts for a cineplex were shot down when then Shah Alam mayor Ramli Mahmud announced that it is a state policy that no cinema can be built here and that the policy extended to all types of entertainment premises in the state capital.

Dulu semasa BN memerintah Selangor awal-awal lagi pihak Majlis Bandaraya dah HALANG..nampak sangat PAS mudah tunduk pada DAP..



2 comments:

  1. maka akan turunlah bala ke atas bandaraya shah alam disebabkan makhluk2 perosak tersebut... sebuah bandar yang majoriti melayu islam akan decemari agen-agen perosak yang bakal merosakkan akidah anak-anak umat islam di shah alam...

    ReplyDelete
  2. Mungkin itu yg org2 shah alam kehendakkan...

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages