Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, January 11, 2012

#SaveSgor : KRITIKAL! SELANGOR TAK CUKUP AIR BERSIH?


Rakyat Selangor bersedia nak kena catu air tak? Apa-apa pon kita kena terima kasih kepada MB Selangor paling cerdik atas jasa dia untuk catu mencatu air..hehehe..

Laporan The Star hari ini..



Loji air sungai Langat sampai kena tahap maksimum..Isu nya bukan pasal air tak cukup di loji atau empangan,  tetapi isunya ialah bekalan AIR BERSIH yang tak cukup!

Dan antara penyebab masalah berikut adalah pertambahan pembangunan yang berlaku di beberapa kawasan antaranya Seri Kembangan dan Putrajaya. Bila dah ramai penduduk, bermakna bekalan air bersih harus ditambah..dan masalahnya, loji-loji rawatan air semua dah full swing..takkan nak sampai pecah loji tu baru Khalid nak ganti baru?

Bila Kerajaan Pusat nak bina Loji Air Sg Langat 2, Khalid berkeras tak mau..sebab dia tuduh SYABAS yang tak rawat air betol-betol (Selangorkini tulis)..



Last-last dalam perenggan akhir laporan yang sama dalam The Star menyebut..


Bukan kah Khalid sendiri bagi statement (baca laporan Selangor Kini kat atas tadi) yang LUAS dah berkali-kali kata bekalan air mentah lebih dari mencukupi? Kenapa sekarang minta LUAS buat laporan balik? Asyik-asyik buat laporan je...takkan nak sampai rakyat Selangor kena beratur kat lori SYABAS amik air..catu air dan sebagainya baru nak buat loji baru?


4 comments:

  1. Kerajaan DAP Selangor tidak pernah peduli krisis air yang bakal melanda. Lagi besar krisis lagi bagus. Lagi senang nak buli Melayu. Bila Melayu (Felda) beli syarikat gula Cina (Robert Kuok) mereka mengamuk dan berkata Melayu buli Cina. Sekarang mereka nak buli balik dalam banyak cara. Isu krisis air dan sampah di Selangor adalah salah satu kaedah BULI yang sangat jelas --- MOHD GULI BIN MOHD TULI

    ReplyDelete
  2. Orang politik bila bercakap pasal air tak ubah seperti orang air bercerita soal politik. Masing-masing yakin "ekor itu kepala dan kepala itu sebenarnya ekor" wal hal mereka sekadar temberang. Ramalan krisis air bukan dongeng. Ia pernah berlaku pada awal 1998 dan pada masa itu semua pihak main "tolak sana tolak sini" sedangkan amaran sudah diberikan sebelumnya. Kali ini, amaran sudah diberikan. Janganlah hendaknya nanti jika tiba masanya kes "tolak sana tolak sini" berlaku lagi. Bertindaklah sebelum terlambat --- MOHD SYABAS BIN MOHD PUAS

    ReplyDelete
  3. Selagi tak dapat rampas SYABAS, kerajaan Selangor tak akan PUAS. Mereka akan lakukan apa saja untuk merampas dan merompak sebagaimana rompakan Alam Flora. Mereka tak kisah jika rakyat menderita kerana kekurangan bekalan air asalkan matlamat politik dan perniagaan pembangkang tercapai. Tamatkan saja pemerintahan pembangkang di Selangor pada PRU13 dan kuatkan semula pertahanan umat Islam di Selangor dan seluruh Malaysia.

    ReplyDelete
  4. a) DAH BERKALI-KALI juga disebutkan dalam akhbar dan blog bahawa AIR MENTAH dan AIR BERSIH berbeza.
    b) Sungai penuh, empangan penuh tidak bererti bekalan air bersih cukup. Loji rawatan air sudah beroperasi pada kadar maksimum. Air bersih masih tak cukup. Memang kena tambah loji lagi.
    c) Mencari helah mengenai kebocoran air bersih? Itu bukan cari jalan penyelesaian. Itu mencari punca.
    d) Kerajaan negeri akan selesaikan masalah kebocoran air paip jika dapat ambil alih Syabas? Apa ertinya tu? Nak merompak di siang hari?
    e) Jawapannya ialah: Singkirkan PKR dan DAP Selangor dalam PRU13.

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages