f Kesian Bob Lokman... ~ Ikrar Pemuda

Tuesday, March 8, 2011

Kesian Bob Lokman...


Alhamdulillah BN menang di Kerdau dan Merlimau. Namun terdapat sedikit kemusykilan tatkala kempen dijalankan oleh pihak PAS di kedua-dua Pilihanraya kecil. Musykilnya bila pelakon terkenal Bob Lokman yang baru masuk PAS sudah mula digunakan oleh PAS untuk berkempen. En. Bob Lokman ni baru join PAS terus dapat sijil ceramah oleh PAS. Ilmu agamanya sedikit, tapi sudah pandai menghina orang lulusan al-Azhar, hanya kerana sebab dia dah masuk PAS.

Dan hanya kerana dia masuk PAS, dia kata Syed Ibrahim tak tau kebesaran Allah manakala calon PAs tau kebesaran Allah. Dia tau tak kenapa Syed Ibrahim tunjuk sijil kelulusan dari al-Azhar? Sebab orang PAS yang fitnah dia ada sijil palsu! Hal itu pon Bob Lokman tak boleh nak faham..


Cuba kita fikir, macamana pula Bon Lokman ini boleh menilai seseorang tanpa dia kenal orang itu, dan calon PAS sendiri pon dia tak kenal? Pernahkah dia kaji latar belakang calon PAS dan calon BN yang bertanding itu?

Ini namanya cakap tak pakai otak, hanya pakai perut. Bob Lokman nampaknya berjaya menampakkan kebodohannya, dan baguslah PAS tonjolkan tukang ceramah yang sebegini mentalitinya. Senang rakyat nak tolak PAS.

Orang yang pernah mengaku dia ambil alkohol dulu, tetapi tiba-tiba nak cari jalan lurus, akhirnya pilih PAS kononnya nak dekat dengan Islam. Betapa makin jauh lah perjalanan En. Bob ini untuk mencari hidayah Allah sebab dalam ceramahnya ini, dia bukan mendapat pahala, tetapi dosa lagi banyak sebab menghina keturunan orang, menuduh orang lain tak tau kebesaran Allah dan lain-lain.

Ingat En. Bob, matlamat tak pernah menghalalkan cara. Walaupon anda kata anda memperjuangkan Islam dengan PAS, tak bermakna Allah ada beri anda lesen besar untuk menghina dan mencaci umat Islam yang lain.

Tapi tak heranlah, kerana sebab musabab Bob Lokman masuk PAS pon agak dangkal. Tengok video ni.


Hmmm..dia masuk PAS sebab dia tak berjaya mendidik anak dia dengan didikan agama. Jadi dia salahkan sistem pendidikan negara dan kerajaan. Bukankah tanggungjawab dia sebagai bapa untuk beri pendidikan agama secukupnya? Kerajaan dah sediakan macam-macam untuk memberi pendidikan agama bagi murid-murid...cuma anak dia sekolah kat mana? Anak dia pergi sekolah tak?

Ni lah namanya, menari tak pandai, lantai yang di salahkan. Anak dia tak betol, orang lain yang salah...apa punya turr..

20 comments:

  1. Bodoh Punya Bob
    Dah Tak Boleh Cari Makan lagi ke
    Pas tu bukan Islam dan Islam itu bukan Pas
    Belajar lagi lah agama dengan guru agama bukan guru politik
    Kalau dah cukup ilmu agama tu, ajarlah anak anak tu pula

    BODOH LU BOB

    ReplyDelete
  2. PAS memang tak bertanggungjawab..sanggup mempergunakan orang yg kehausan ajaran Islam dan mengimpikan jalan ke syurga Allah..tetapi kerana mabok kuasa, org yg lemah sebegini diperguna-guna demi kepentingan mereka..PAS memang sampah!! Semoga Allah memberi balasan yang setimpal kepada PAS..

    ReplyDelete
  3. dia yang gagal mendidik anaknya..kenapa kerajaan di salahkan..

    ReplyDelete
  4. klu anak kamu yg bermasalh kenape nk salahkan sister negara..??kenape nak salahkan pendidikan...??bkn ke mendidik anak2 tue tanggungjawab ibu bapa bkn guru sahaja.....
    jgn salah erti..masuk pas je blh memperjuangkn agama islam..kenape?msk umno mengkhianati ajaran islam ke??klu btl2 nk belaja agama dia seharusnye pergi belajo ke sekolah2 pondok yg lbh menerapkan keislaman...bkn kepada pas yg lbh kepada politik..
    kita sbg manusia ALLAH beri otak utk berfikir...jgn sampai mnyalahkan org atas kesalahan sendiri...
    FIKIRKANLAH...

    ReplyDelete
  5. kesian... jalan lurus yg di cari... jalan dosa yg di tunjuk...

    ReplyDelete
  6. PAS berjuang atas dasar ISLAM..... UMNO? Tahniah BoB... Allah swt di sisi org2 yg benar.........

    ReplyDelete
  7. PAS hanya MENGGUNAKAN Islam...bukan berjuang atas dasar Islam..

    ReplyDelete
  8. Nyata lah si bodo BOB ni dah boleh buat makian terhadap sesiapa saja.Macam ni ke ceramah nak membangunkan negara.Macam ceramah lawak adalaa..
    Masuk pas ,terus jadi penceramah...orang lama pas..emm kesian..
    patut bagi telur busuk saja kat orang macam ni..

    ReplyDelete
  9. belum tentu lulusan azhar... islam mahir sepenh nye... yg mengajar kat al azhar tue pn... pensyarah nyer kebanyakan org2 kafir yg mendalami ilmu islam... jgn hanya tgk org tletak pada tmpt pengajian nya saja...

    ReplyDelete
  10. knapa guna ayat BODOH,kita kan ssama islam...

    ReplyDelete
  11. jika org x cukup ilmu mcm ni lah kate2 nyer.jika x pandai didik anak jgnlah nak salahkan org lain. belajar dulu jgn ingat jika masuk pas masuk syurga.. politik hanya lah politik jgnlah dicampur dgn agama. belum tentu org yg konon nya baik dan kita lihat ilmu agama nya tinggi itu masuk syurga. wallahualam...

    ReplyDelete
  12. BOB LOKMAN.. awak tu yg kononnya menyanjung sgt islam.. apa hukumnya menhina org dan memfitnah org. xkan dalam pas dibenarkan menghina sesama islam. xkan dalam ceramah tersebut tiada yg menegur sebalik ketawa pula mendengar saudara menhina dan memfitnah orang lain. ingatlah jika benar saudara ingin bertaubat.. keluarlah dari politik dan dari dunia celebriti dan taubatlah nasuha.. dalam islam jika kite berdosa sesama insan hendaklah kite memohon maaf dari insan tersebut. sanggupkah anda. jika betul ajaran pas itu islam. perkara sebegini xkan berlaku.

    ReplyDelete
  13. Kalau Pas tu betul2 memperjuangkan islam dah lama tuhan tolong, mungkin dah perintah Malaysia kot..tapi tuhan tak takkan makbolkan sampai bila2 sebab malaon2 Pas mengunakan agama demi kepentingan politik, bukan untuk akhirat....penyokong pas otak dekat kepala lutut.pasal itu apa yg diucapkan oleh Pok Nik anguk aje macam parrot itu sebab kelantan tak boleh maju...pemimpin2 pas nak jadi pendakwah pun tak boleh cara mentarbiah macam penyamun...seni langsung tak ada...DAP pun tak boleh nak tarbiah, ckp bukan main, LIM ENG GUAN dah masuk islam.......kirm salam

    ReplyDelete
  14. saya rasa bob lOkman tak perlu hina orangislam yang lain dalam ceramahnya kerana hanya akan mengundang jalan kenereka untuknya

    ReplyDelete
  15. Bapa borek anak rintik apa yang terjadi pada anak,cucu,cicit kita datangnya dari dosa ibu, bapa, atuk, nenek masa lalu sbb apa yang kita buat akan dibayar allah didunia jalan penyelesaian jaga keluarga di rumah beri masa anda pada keluarga didik mereka balik dengan niat betul betul ikhlas sambil sembahyang minta sangat2 pada allah insyaallah, jangan terlalak menyalahkan orang semata mata nak melepaskan perasaan marah pada diri sendiri,pergi belajar agama dgn guru yang tak masuk politik gunakan akal berfikir kerna akal itu anugerah allah hanya pada manusia sahja.Jangan menanbahkan dosa lagi sbb balasannya anak cucu cicit kita yang terima padahnya.

    ReplyDelete
  16. Kamu semua kenal ker BOB LOkman tu? dia tu cicit Tok Kenali Syukur la kerana hati dia terbuka untuk memperjuangkan islam,pergi belajar ilmu ugama banyak2 dulu...sebab kenapa Bob Lokman pilih pas...
    Kalau dulu artis duduk bersama dengan artis seksi2 x pakai tudung sembahyang pun belum tentu....apa kejadahnya...Kita ni negara undang2 kafir...Kita rasa British Law lebih bagus Dari islam law sebab tu kite tidak boleh terima hukum islam....kalaulah pas berjaya memerintah negara suatu hari nanti aku harap kes-kes, rompak,rogol,bunuh pecah umah, mcm2 lagi dapat dikurangkan...hidup aman rasuah tidak ada...sebab hukum hudud dah laksana..orang takut nak buat...lg..Sebab AL-Quran itu benar kenapa kita nak takut tak pecaya pada Al-Quran ker? kenapa ikut undang2 British....Negara kita ada Minyak kenapa nak ikut negara-negara lain naikan harga...ini adalah satu bala bencana dari Allah,menyusahkan rakyat,harga barang naik bala,kes jenayah meningkat ini juga satu bala tapi kita x tahu...belum lg bala tsunami.....mcm Aceh baru nak insaf baru nak pakai kain seluar ketat diharamkan.....balik pada hukum islam agam Allah...bukan undang2 British"maknanya british law lebih bagus dari islam law"Rasuah makin menjadi2 sebab negara tidak ikut hukum islam keadilah dlm negara tidak ada.....fitnah orang lain...syukur la pada saudara Bob lokman sekurang dia boleh jadi imam,mengaji,ajar anak2 mendidik ilmu2 ugama bukan dunia artis hiburan semata2 sekurangnya dia dah insaf elakan dirinya dari maksiat dan dosa...

    ReplyDelete
  17. bodoh ke bengap anon 5.26 pm ni? aku tanya kau..kat selangor ada ke hukum yg ko cakap tu?bob lokman tu masuk dunia hiburan tanpa cukup ilmu agama, itu sebab dia hanyut..masalahnya dia masuk PAS cipta plak dosa baru...cerca sana fitnah sini..ejek sana ejek sini...kesian aku tengok bob tu..salah tempat mahu cari jalan yang benar..

    ReplyDelete
  18. aku sekolah agama dari kecik..alhamdulillah..takde mslh pun..anak2 aku pun aku masukkan sekolah agama..ok je..kalau nak anak kau jadi baik..apa tak masukkan sekolah agama?

    ReplyDelete
  19. Betul..bila dah tak leh nak ajar anak..salahkan orang..salahkan sistem dan lain2..diri sendiri sentiasa betul!!piiirraaahh..

    ReplyDelete
  20. politik pnye psl pn nk tuduh org bkn2.. jgn fitnah.. psl parti politik sggup fitnah org.. sesame islam plk 2.. aku xphm knpe bangse aku jd cmni.. xpsl dpt dosa.. blogger ni pn knpe ko sebar bnde cmni? ape ko dpt? pahala? die pjuang dasar Islam pn slh ke smpai korg fitnah dia? aku xsebelah mne2 parti politik tp kalo fitnah org tnpe bukti yg sahih aku pn jd mrh.. ade akal fikir ckup2..

    ReplyDelete