Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, December 19, 2011

#SaveSgor : MAHASISWA JALAN TERAKHIR ANWAR?

Anwar jumpa mahasiswa..dia nak bekal China Doll ke?

Pakatan sememangnya dalam keadaan terdesak. Di kala rakyat mendapat banyak bantuan dari Kerajaan, pada masa itu jugalah tersentap semangat Pakatan yang kononnya nak memperjuangkan rakyat. Seharusnya mereka tidak patut rasa apa kerana yang mendapat adalah rakyat. Tambahan pula kes perbicaraan liwat Anwar dah nak sampai ke penghujung dan pasukan pembelaan seolah-olah tak mampu membuktikan bahawa Anwar tidak terlibat.

Akibat dari rasa susah hati, maka dihantarnya seorang budak hingusan untuk menurunkan bendera Dato Seri Najib di PWTC. Apa maknanya? Kurang ajar?Ya!..tetapi kewajarannya adalah untuk apa? Kebebasan mahasiswa? Ini kah kebebasan yang semua mahasiswa nak? Atau yang Pakatan nak?

Di ketika Kerajaan beri RM200 kepada mahasiswa-mahasiswa Universiti, Anwar seolah-olah mahu tutup isu tersebut dengan suatu perkara yang boleh memburukkan kerajaan. Maka mereka pon membuat satu tindakan biadap, yang cuba merenggangkan UMNO dengan mahasiswa. Sebenarnya, budak bernama Adli ini tidak pon mewakili semua mahasiswa di Malaysia, tetapi dia mewakili Anwar. Tengok gambar ini..



Gambar-gambar Adli yang turunkan bendera PM tu, bersama pelanggan China Doll

Anwar sebenar-benar yang tertekan sekarang ini. Masa depan politiknya kelam, dia sudah tidak dipercayai bukan sahaja oleh rakyat, tetapi oleh rakan-rakan pakatannya sendiri. Maka dia gunakan mahasiswa untuk revive balik sisa-sisa riwayat politiknya tersebut

Untuk orang-orang UMNO dan BN, jangan cepat melatah. Sebarang provokasi yang melampau akan dieksploitasi secukupnya oleh orang-orang yang terdesak seperti Anwar. Apa yang kita patut buat ialah rapatkan hubungan dengan mahasiswa, bukan bermusuh dengan mereka..Lagipun, apa nak heran dengan si Adli ni, takkan lah mahasiswa-mahasiswa nak ikut orang yang berketuakan pelanggan pelacur China dan peliwat?

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages