f DAP: Cina didahulukan, India diketepikan, PAS diperbodohkan ~ Ikrar Pemuda

Friday, June 17, 2011

DAP: Cina didahulukan, India diketepikan, PAS diperbodohkan

Ya..nama suami Hannah Yeoh Ramachandran Muniandy, keturunan India? Ikut cara DAP, anak jadi Cina?

Bagi DAP, hanya kaum Cina yang layak dihargai di Malaysia ini. Bagi kaum-kaum lain, adalah bawah dari mereka. Boleh kata DAP ni nak membentuk kaum Cina yang bersifat seperti Rejim Yahudi. Adakah dengan cara ini, DAP ini bisa membentuk sebuah negara yang makmur? Sudah tentu tidak! Ini kerana, mereka terlalu mengagungkan semangat keCinaan mereka secara melampau! Tidak salah untuk bangga dengan kaum sendiri, namun tidak pula kita layak untuk memandang rendah pada kaum lain!

Ini terbukti apabila ADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh yang enggan meletak bangsa anaknya sebagai India, walaupun suaminya berbangsa India. Sebaliknya, kononnya dia cuba mengelakkan unsur perkauman dengan meletakkan anaknya sebagai bangsa Malaysia. Adakah Hannah Yeoh itu faham apa itu bangsa Malaysia? Bangsa Malaysia bukan hanya di atas kertas, tetapi ia lebih kepada pembentukan permuafakatan antara kaum di Malaysia ini. Pembentukan ini harus dibuat sejak dari akar umbi, sebagai contoh melalui pendidikan. Tetapi kenapa DAP masih mahu ada Sekolah Cina ? Bukankah dengan wujudnya sekolah-sekolah seperti ini secara langsung kita didik untuk pisahkan anak-anak kita untuk bercampur dengan bangsa lain dari peringkat awal? Jadi bagaimana nak bentuk bangsa Malaysia?

Akhirnya, Hannah Yeoh meletakkan bangsa anaknya sebagai Cina. Aduhh!!! Kenapa Cina pula? Kenapa tak India? Jadi, sekarang ni kita boleh lah fikir bagaimana kita nak serahkan orang-orang seperti ini untuk memimpin negara kita. Ketelusan mereka sentiasa boleh dipertikaikan.

0 comments:

Post a Comment