Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, November 15, 2010

PKR parti kroni dan keluarga Anwar: Rakyat bakal menyisihkan mereka.

Azmin..keluarga dan ferrarinya

Cita-citanya besar ingin menawan Putrajaya. Selalu menyalahkan pihak lain jika mereka kalah dalam p/raya dan antara pihak yg disalahkan ialah Suruhanjaya P/raya. Mereka mengatakan bahawa SPR adalah hamba kepada Barisan Nasional. Beberapa isu juga dinaikkan untuk mengutuk SPR antaranya terdapat pengundi hantu dan sebagainya. Namun semua ini senyap jika mereka menang.

Yg menjadi masalahnya ialah, bila masa mereka pulak buat pemilihan untuk pimpinan parti PKR, ingatkan handal, telus dan bagus la. Lagi teruk busuk, hancai dan macam-macam lagilah teruk dan tenuknya PKR ni. Semua ada dari pengundi hantu ada, beli undi ada, undi terancang ada dan macam-macam lagi. Ada yg terbang kerusi pon.

Dari mula dah nampak apabila Azmin melantik Anwar Ibrahim sebagai pengurus kempen pemilihannya. Anwar adalah penasihat umum Parti dan dia sepatutnya bertindak neutral tetapi yg pelik dia boleh jadi campaign manager Azmin. Walaupon kedengaran ahli-ahli PKR ada yg tak puas hati..tapi semua Yes Boss.

Jawatan tertinggi yg ada pemilihan ialah Timbalan Presiden, dan pemenangnya dari awal lagi dah tahu siapa. Zaid Ibrahim yang kononnya nak juga bertanding tapi sebenarnya tak terlawan dengan tipu daya dan permainan Anwar dan Azmin. Mustafa Kamil Ayub sahaja yang tinggal untuk bersaing dengan Azmin, tapi seperti yang kita ketahui, itu cukup-cukup syarat je untuk tunjuk ke"demokrasi"an PKR.

PKR juga selalu menuduh BN sebagai mengamalkan kronisme dan nepotisme. DAP sudah lama ada ini dalam parti, Lim Kit Siang dan anaknya. Karpal Singh dan anak-anaknya. Begitu juga PKR, dan PKR lebih hebat. Wan Azizah Presiden, anaknya Nurul Izzah bertanding Naib Presiden PKR dan lagi satu CheGu Bard (dut) menantu anak saudara Anwar bertanding Ketua AMK. Dan tidak lupa sorang yg tak berjawatan dalam parti tapi yang mengawal parti tak lain tak bukan, Anwar Ibrahim. Jadi keadaan ini bukan nepotisme kah? Paling pelik, ini dibenarkan pula oleh penyokong-penyokong Pakatan. Sekarang ini Azmin pula akan cuba duduk di kerusi Timb. Presiden PKR melengkapkan lagi senarai kepimpipinan yang "telus", "jujur" mengikut "prinsip demokrasi sebenar"...ye sebenar..kepalahotak Anwar.

Anwar ternyata membiarkan sahaja aduan-aduan dan masalah-masalah berlaku asalkan Azmin dan orang-orang pilihannya menang. Ini kah demokrasi yg mereka laung-laungkan? Semua ini hanya retorik dan palsu semata-mata. Namun rakyat pasti dapat menilai sejauh mana kewibawaan mereka ini dalam mengawal dan menyelia parti mereka. Jika parti pon macam dalam zoo sahaja, tiada koordinasi, sudah pasti rakyat tidak akan dapat memberi kepercayaan mereka untuk mentadbir negeri mahupon negara semasa pilihanraya akan datang. Perkara ini telah pon dinyatakan dalam sebuah blog pro-pembangkang di sini:

"Samada disukai atau tidak, dipercayai atau tidak, rakyat sudah pasti tidak lagi akan memilih parti yang didokongi oleh "keluarga dan kroni" di dalam pilihanraya umum akan datang dan pemerhati politik meramalkan PKR akan kehilangan statusnya sebagai parti dominan di dalam Pakatan Rakyat (sekarang ini pun PKR telah tidak mendominasi PR lagi apabila jumlah kerusi parlimennya telahpun tewas kepada DAP setelah beberapa orang MP PKR melompat menjadi ahli bebas. Hanya restu dan ehsan DAP mengekalkan DSAI sebagai Ketua Pembangkang)."

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages