Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, October 27, 2010

Pakatan Rakyat akan hancur dengan sendiri

Pakatan Haram di bawah pimpinan Anwar Ibrahim memang dalam keadaan lemah. Kekuatan yg mereka sangka akan kekal hasil kemenangan dalam PRU pada 2008 semakin menurun secara mendadak. Ini merupakan tanda-tanda yg Pakatan Haram akan rebah di PRU akan datang ini. Antara kelemahan yg ketara ialah kelemahan Anwar Ibrahim itu sendiri. Baru beberapa tahun berkuasa di Selangor, PKR semakin lemah, celaru dan caca merba. Ketamakan kuasa dan wang menguasai jiwa PKR..lihat lah video di bawah ini. Ia bukanlah sebuah filem gangster macam dalam cerita Young & Dangerous tu..tetapi ia adalah adegan gaduh dalam pemilihan Cabang Parti Keadilan Rakyat.


Kalau pemilihan cabang pon terbang meja dan kerusi??Macamanakah nasib rakyat kalau mereka ini memerintah negara?

PAS pula semakin terserlah akan songsangnya pendirian mereka. Mereka ibarat chameleon yg berubah-ubah warna ikut keadaan sekeliling. Bukannya pegangan mereka kepada Islam..Islam bagi mereka adalah alat untuk dapat kuasa politik. Dewan Ulama PAS pernah membuat suatu keputusan mengenai perkongsian kuasa dengan kafir adalah haram.

"Kertas Putih 08/11/1984 melaporkan pada Ogos 1963 Dewan Ulamak PAS yang bersidang di kediaman Menteri Besar Kelantan, JKR 10 Jalan Kampung Sirih, Kota Bharu, Kelantan, telah mengeluarkan hukum bersifat fatwa seperti berikut::
"Orang-orang Islam yang berkongsi dengan orang-orang kafir untuk memerintah negara menjadi kafir atau haram"."

Tetapi selepas 40 tahun, inilah hasilnya...


Dengan berkot di panas mentari tengahari, Dr Hatta Ramli begitu sibuk menggantung banner DAP di laluan ke Parlimen. Bukan setakat itu, PAS dengan megahnya bersahabat dengan DAP dalam Pakatan Haram!! PAS siap bagi lesen utk seorang kafir untuk mengatakan UMNO itu kafir.


"Dr Chandra menyatakan bahawa beliau belajar dari sumber Islam iaitu al-quran dan bukannya orang Islam apatah lagi UMNO yang dilihat sebagai merosakkan Islam. Melakukan perbuatan dan amalan yang bertentangan dengan ajaran Islam. Beliau juga mengungkapkan bagaimana beliau menyokong perlaksanaan islam dan hokum hudud. Beliau tidak gerun kerana beliau tidak melakukan jenayah-jenayah tersebut. Yang memalukan apabila UMNO sendiri menentang hukum hudud. Mengikut fahaman beliau UMNO sudah kafir dan murtad."
Amboi sedap betol mulut kafir ni. Dr Chandra ni kafir tak sedar diri plak?? Dan PAS merelakan si kafir ni mengatakan orang2 UMNO itu kafir...

PAS sedia gugurkan manifesto negara Islam dan hukum hudud semata-mata untuk geng dengan DAP kafir..DAP ada tak ubah apa2 manifestonya kerana PAS?Tidak ada..DAP sentiasa konsisten dengan manifestonya dan juga polisi partinya...Jadi dimana agaknya pendirian PAS? Kesimpulannya, PAS memang mengamalkan sikap chameleon dalam perjalanan politik mereka. Ini semua bukan dibuat untuk menegakkan syiar Islam, tetapi hanya untuk memperoleh kuasa. Nilai-nilaikanlah..

1 comment:

  1. bagi puak2 Pas ni, org kafir macam nilah yg dianggap sebagai khalifah silap2 kalau org kafir ni mati akan dianugerahkan syahid dan akan dijanjikan syorga oleh ulamak Pas.

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages