Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Saturday, November 13, 2010

Tahniah Kerajaan PAS dalam "meningkatkan" tempoh tunggu air bersih lagi 17 tahun!

Orang kata, lembu dipegang pada tali, manusia pula dipegang pada janji. Sebuah kerajaan yang baik diukur bukan pada janji yang ditabur tetapi dari segi lunasnya janji-janji tersebut. Apatah lagi untuk pemimpin-pemimpin atau parti yang sentiasa melaungkan takbir bila berkumpul dan pandai memberi janji yg bukan hak mereka, siapa lagi kalau bukan PAS dan PKR. Janji yang sememangnya hak mereka untuk tunaikan pon tak dapat nak bagi, pandai-pandai pulak nak janji bagi pahala yg sebenarnya menjadi hak mutlak Allah S.W.T. 

Kalau bab janji..PAS lagi tere dari UMNO. Contoh yg terbaru ialah, apabila Sidang Dewan Undangan Negeri Kelantan baru-baru ini beritahu yg pihak kerajaan negeri Kelantan akan dapat menyediakan air bersih untuk rakyat kelantan hanya pada 2027!!!
Bukan kerajaan Pusat tak tolong, masalahnya dah bagi RM500 juta!!Dan lagi, dah banyak kali janji kata akan selesai, tapi tak selesai2..last2 dia bagi janji sampai 2027 pulak!

Menurut Utusan:

Masalah bekalan air yang berlaku di negeri ini bukan isu baru dan ia telah berlarutan sejak 20 tahun lalu biarpun Kerajaan Persekutuan telah memberikan bantuan kewangan lebih RM500 juta kepada kerajaan Pas Kelantan.

Sebelum ini, kerajaan Pas Kelantan telah membuat pelbagai kenyataan selepas diasak oleh pelbagai pihak ekoran kegagalan mereka untuk menguruskan air di negeri ini.

Pada 4 September 2003, AKSB dilaporkan memberi jaminan bahawa semua masalah berkaitan bekalan air di negeri ini akan dapat diselesaikan sepenuhnya menjelang Oktober 2004.

Pengurus Hal Ehwal Pelanggan AKSB ketika itu, Nik Raihan Abd. Rahman berkata, masalah seperti tekanan air rendah dan kualiti air yang berkarat akan dapat diatasi dalam tempoh berkenaan.

Tiga tahun kemudian, pada Sidang DUN 14 November 2006, Md. Anizam dilaporkan berkata, kerajaan Pas Kelantan menjangkakan seluruh rakyat akan dapat menikmati bekalan air bersih sepenuhnya pada 2010.

Beliau pada 22 Mei tahun lalu sekali lagi menyatakan bahawa AKSB sedang mengenal pasti kawasan yang mengalami tekanan air rendah terutama di kawasan pedalaman untuk dibina pam air yang diimport dari Denmark.

Kalau campur tempoh Nik Aziz jadi MB sampai sekarang je dah 20 tahun...pastu nak kena tunggu 17 tahun..20+17 jadi 37 tahun!!Macam ni ke kerajaan yg ikut syiar Islam??Sedangkan bekalan air ialah antara keperluan hidup yang asas. Kalau yang asas pon tak boleh nak settlekan walaopon dah berpuluh tahun pegang kerajaan....APA KE JADAHNYA lagi duduk atas tu lagi lama-lama wahai nik Aziz??

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages