Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sunday, September 6, 2009

Isu Kuil Shah Alam: Bukan Islam sudah pandai pertikai azan; inilah perjuangan Islam PAS Selangor dan ajaran liberal Pakatan Rakyat


Cuba lihat di bahagian awal video di atas ini, seorang India berkata "kami boleh terima azan lima kali sehari" maksud anak hindu tu, apa salahnya kuil dia didirikan di kawasan melayu kenapa orang melayu tak boleh terima, sedangkan mereka (hindu) boleh menerima laungan azan lima kali sehari". Kenapa sudah jadi macam ini? .Kepada pemuda India tersebut, dia harus faham bahawa dia tinggal di Malaysia, Islam sebagai agama rasmi, adakah dia buta perlembagaan? atau dia dibutakan oleh pimpinan Pakatan Rakyat yang memperjuangkan hak sama rata semua agama??

Mana pula orang PAS yang kononnya memperjuangkan islam? Mana Melayu PKR yang juga beragama Islam? Sanggupkah mereka melihat agama sendiri dihina di tanah air sendiri??Jika tindakan awal telah diambil, perkara-perkara ini tidak akan terjadi. Kerajaan Pakatan Rakyat terlalu lambat membuat tindakan, lebih-lebih lagi wakil rakyat yang berkaitan seperti Khalid Samad dan Rodziah Ismail yang kedua-duanya beragama islam.



video oleh MalaysiaKini (pro-pembangkang) cuba mencari kesalahan mereka yang marah. Tetapi memotong ucapan pemuda India seperti yang dapat kita lihat di video pertama. Ini merupakan agenda jahat MalaysiaKini

Lihatlah kemarahan penduduk yang sememangnya tidak suka dengan pembinaan kuil berdekatan kawasan tempat tinggal mereka. PAS pula cuba memutar-belit situasi ini dengan mengatakan bahawa kerajaan BN terdahulu membina kuil berdekatan dengan kawasan perumahan!!

"Pembinaan kuil di Seksyen 19 oleh kerajaan Barisan Nasional dahulu disifatkannya tidak sesuai, kerana terlalu dekat dengan surau di samping terlalu dekat dengan rumah penduduk di situ.

Ekoran itu, kerajaan Pakatan Rakyat cuba memindahkannya ke Seksyen 23, yang kedudukkannya lebih jauh dari kawasan surau serta perumahan penduduk Melayu."
(diambil dari Harakahdaily)

Putar belit betol lidah pengarah PAS ni, bulan puasa pon nak menipu. Masya Allah. Kesimpulannya, Pakatan Rakyat sememangnya tidak mampu mentadbir negeri Selangor. Mereka hanya tau berpolitik, tetapi tidak tau memperjuangkan nasib rakyat. Pemimpin Islam dalam Pakatan Rakyat ternyata hilang arah, sanggup melacurkan pegangan agama sendiri demi kepentingan kuasa.

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages