Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Tuesday, May 13, 2014

KRISIS TERENGGANU: PAS NAK AMBIL KESEMPATAN?


Semua orang tahu sekarang UMNO di Terengganu menghadapi krisis...ADUN Kijal yang juga mantan Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said yang telah meletak jawatan, isytihar keluar parti. Diikuti ADUN Bukit Besi, Roslee Daud dan juga ADUN Ajil, Ghazali Taib.

Terdapat juga khabar angin mengatakan ada tiga lagi ADUN bakal turut serta, namun ianya hanya khabar angin.

Cai-cai PAS nampaknye begitu seronok dengan perkembangan ini, lantas melupakan terus keadaan parti rakannya PKR yang cacamerba dalam mengendalikan pemilihan parti.


Walaubagaimanapun, dikhabarkan bahawa ADUN-ADUN yang isytihar keluar UMNO ini masih menyokong BN.

Maka kelabu asaplah PAS.


p/s: Macamana dengan isu calun pil kuda yang difitnah Presiden PAS??

3 comments:

  1. Ahmad Said dan rakan2nya mesti telah dibayar oleh UMNO utk terus menyokong BN di T'ganu.
    Bijak sungguh mainan mereka ..........

    ReplyDelete
  2. OI anon 7.00pm, lu punya ekoq ni si PENDATANG KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red BeanBANGKAIBABI, nak menggertak/menghina ISLAM/umatnya aaahh?!

    PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANGDAPBANGKAIBABI-si-RASIS-no-1!

    ReplyDelete
  3. Jangan nak HINA sebarangan pemimpin ISLAM/Melayu yg. berjiwa rakyat spt. YB DS Ahmad Said ini,! Dan tak bermakna kalau kita sayang UMNO, kita harus ikut cakap pemimpin macm. lembu bodoh - apalagi kalau pemimpin yg. LIBERAL PENGKHIANAT! Mcm. YAB Ayahanda Tun, tak semua yg. beliau cakap termasuk bila beliau mengutuk ISMA, kita harus setuju, tetapi tidak bermakna kita benci dgn. beliau, yg. banyak JASA pd. umat Islam/Melayu.

    Nampaknya makin ramai si pemimpin Islam/Melayu BONGKAK dlm. UMNO, yg. tak pernah hidup susah, di suap sudu 'emas' dr. lahir - takkan dengaq cakap rakyat miskin dan tertindas terutamanya umat Islam/Melayu! Tahu nak cakap psl. jadi negara maju dan pelaburan berlambak dr. si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS, termasuk nak masuk TPPA (yg. sebenaqnya ejen tempatan utama si Barat-ZIONIS ini ialah dr. si KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM), sedgkan maruah dan hak agama, bangsa dan negara, serta TANAH PUSAKA nenek moyang Islam/Melayu kita terus TERGADAI! Maklumlah si puak Islam/Melayu LIBERAL, samada dlm. PAS/UMNO/PKR kan makin ramai dan asyik nak JILAT kasut si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL RASIS mcm. hamba abdi!

    Memang BALAnya buat umat ISLAM/Melayu kalau Terengganu jatuh kat PRJAHANAM – ini bukan psl PAS sebab PAS adalah KULI si KAPIRDAJALDAPBANGKAI/PKRSODOM; sampai takut nak laksana Huum Hudud ALLAH SWT!

    Sedih betul –YB DS Ahmad Said dianiaya sebegini; bahkan majlis perkahwinan anaknya yg. begitu penting (pd. setiap ibubapa- apalagi pemimpin ISLAM/Melayu/UMNO yg. BERJASA begini), dicemarkan dan dianggap begitu remeh!
    Dahlah tu dilapurkan di Utusan:

    ….ADUN Pengkalan Berangan, A. Latiff Awang turut menyatakan berdiri teguh sebagai ahli UMNO dan tidak akan sesekali meninggalkan parti keramat itu yang sudah menjadi asas perjuangannya dari dulu, kini dan selamanya.

    Anggota Exco kerajaan negeri itu menyatakan rasa sedih dan kesal
    dengan peristiwa yang tak sepatutnya berlaku di negeri ini sekarang.

    ``Saya amat kesal kerana kebanyakan wakil rakyat Barisan Nasional (BN) dan Ketua UMNO Bahagian tidak pernah diajak berbincang oleh mana-mana pemimpin tertinggi parti dalam hal pertukaran Menteri Besar,'' ujarnya.

    (di http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140513/po_24/3-ADUN-BN-nyatakan-pendirian , 3 ADUN BN nyatakan pendirian)

    Aku harap hal ini TIDAK berkaitan dgn. cadangan YB DS Ahmad Said nak melaksanakan Hukum Hudud kat Terengganu kalau Kelantan mengamalkan Hukum Hudud, dan juga kerana DS Ahmad Said, nak mengamalkan pelancongan berdasarkan ISLAM di Tasik Kenyir - di mana satu dr. air terjunnya hanya utk. kaum wanita!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN ISLAM/umatnya, Kesultanan Melayu, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages