f INSENTIF PERKAHWINAN SELANGOR LAGI "ADIL" DARI BR1M? ~ Ikrar Pemuda

Monday, February 24, 2014

INSENTIF PERKAHWINAN SELANGOR LAGI "ADIL" DARI BR1M?


Sepatutnya sebarang insentif atau bantuan mestilah disasarkan kepada golongan yang memerlukan...itu lebih adil..sepertimana skim Bantuan Rakyat 1 Malaysia atau BR1M yang dikhaskan untuk rakyat yang berpendapatan rendah..

Di Selangor lain pula halnya..untuk insentif perkahwinan belia, antara syarat-syarat memperoleh insentif adalah : TIADA HAD PENDAPATAN..

So orang kaya yang berpendapatan tinggi pon layak?

Ramai macai-macai Pakatan mengutuk BR1M hasil cetusan PM...kata tak cukup lah..bahagi RM600 setahun tinggal berapa lah..

Yang kat Selangor ni apa macam? Mana lebih utama? Orang miskin atau orang kaya? Puuii!!

8 comments:

  1. PR ni apa yg kerajaan buat semua tak betul. Dorang semua betul . . .

    ReplyDelete
  2. Ade ke dapat insentif perkahwinan belia kat Selangor tu??? Berapa ribu dapat??

    ReplyDelete
  3. sapu je lah. orang dah nak bagi.. jangan banyak cerita. sana bagi, sini bagi tu kan meriah. orang yang memerlukan sangat-sangat menghargai apa yang diberikan berbanding dengan orang yang cukup segala galanya. mereka tak perlu menghasut menolak pemberian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju sgt sgt.

      Delete
    2. siapa kata jangan amik? masalahnya kenapa bila kerajaan bagi BR1M orang2 PAS kata macam bagi makanan ayam lah..macam bagi makan ikan lah ape lah?? kenapa mereka tak celebrate sama?

      Delete
    3. Ade ke dapat insentif perkahwinan belia kat Selangor tu??? Berapa ribu dapat?? Tolong la sape2 habaq kat aku...

      Delete
    4. negeri bawah bn dapat ke insentif perkahwinan? nganga jela. hahah. bile kahwin pintu rezeki dibuka tidak kire yang miskin atau kaya. itu janji Allah.

      Delete
  4. kalau aku dpt kawen ngan awek atas tu ...
    xyaah subsidi pun aper aku relaaaa...

    ReplyDelete