Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Friday, November 29, 2013

BILA ULAMA PAS MASUK BAKUL



Ulama mengakui diri sendiri ulama?? Adoiinye punn... Boleh kah begitu??

Dalam PAS dibolehkan..baca kat bawah ni..


Salahuddin aktivis?
Husam profesional? Profesional apa?

Dan Tuan Ibrahim cakap dia dilihat sebagai ulama...kah kah kah kah ... dia sendiri kata dia ulama??

Mahfuz apa la agaknya?? Heheheh...

1 comment:

  1. ISLAM/golongan ulama diTUMBANGkan, sedgkan si KAPIR Musuh Islam/Melayu ketawa berdekah-dekah-mcm-pengikut-syaitan! Lihat pertubuhan ISLAM kat Sabah ni terpaksa MINTA SEDEKAH, dr. org. ramai, utk BERDAKWAH kat Sabah yg. makin disasarkan si KAPIR DAJAL DAPBANGKAI/PKR utk. dikRISTIANkan (juga S'wak dan Kpg. Org. Asli)! Lagipun M’sia inikan NEGARA ISLAM - jadi JAKIN/JAWI tolong bina sebanyak sekolah/kolej ISLAM, masjid dan rumah anak yatim, yg. CANGGIH kat Sabah/S'wak serta kpg. Orang Asli !

    Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Bicara_Agama/20131127/ba_01/Sanggup-bergelar-penyanyi-kaki-lima, Sanggup bergelar penyanyi kaki lima, Oleh MOHD. SHAH CHE AHMAD, 27/11/2013:

    MENINGGALKAN kesenangan ketika sedang dilimpahi kehidupan mewah bukan perkara yang mudah untuk dilakukan oleh mana-mana individu. Apatah lagi pilihan yang dibuat itu tidak memberi apa-apa kelebihan, malah tiada kaitan dengan diri sendiri.

    Namun, itulah yang diputuskan oleh bekas penyanyi kumpulan nasyid terkemuka tanah air, Nazrey Johari ketika keluar daripada kumpulan nasyid Raihan sewaktu sedang melonjak naik dan mendapat tempat di mata dunia.

    Baginya, tidak ada yang lebih penting dalam hidupnya selain memfokuskan sepenuh masa dalam meneruskan perjuangan Rasulullah SAW untuk memperluaskan sebaran ajaran Islam kepada umat manusia selagi termampu.

    Biarpun terpaksa mengorbankan tenaga, masa serta wang ringgit, namun atas rasa tanggungjawab beliau yang juga sebagai seorang mualaf pada suatu masa dahulu lebih memahami kehendak dan keperluan bagi menarik golongan sama untuk memeluk Islam.
    Katanya, dia sedar menyanyi boleh mendapat ribuan ringgit setiap bulan selain disajikan dengan kehidupan mewah setiap kali diundang mengadakan konsert, berbanding berdakwah yang memerlukan perbelanjaan wang ringgit yang banyak terutamanya di Sabah.

    Satu ketika dahulu albumnya bersama Raihan pernah memecah rekod industri nasyid tanah air dengan jualan album berjudul, Puji-pujian mencecah lebih 700,000 unit.
    Kini Nazrey sanggup menyanyi di pasar-pasar tani untuk mengumpul dana dalam usaha meneruskan dakwah yang ingin dilakukan.

    Beliau yang kini bergiat aktif menyebarkan dakwah di Sabah berkata, tidak dapat diungkap kesedihan yang dirasai melihat negeri kelahirannya itu yang suatu masa dahulu pernah melakukan pengislaman secara besar-besaran, tetapi kini semakin dilupakan oleh segelintir penduduk.

    â€Å“Tidak dinafikan pada awalnya, perasaan malu sentiasa menjadi dilema untuk saya melakukan kerja dakwah. Tetapi, berdakwah bukan mudah, dan ia memerlukan peruntukan yang merupakan salah satu strategi dalam berdakwah lebih-lebih lagi kepada rakyat pendalaman Sabah.

    â€Å“Justeru, mengetepikan perasaan itu, saya tidak kisah menyanyi di kawasan tumpuan ramai seperti pasar tani untuk mengumpul dana selain di tempat-tempat lain apabila menerima jemputan luar,” katanya yang kini dalam perancangan membina sebuah tahfiz di Ranau, Sabah.....

    TERUSKAN MEMBACA.

    Makcik Sambal Belacan – sungguh SAYU mengenang lagu ASLI, BUDAYA Melayu PUSAKA INDAH kita, Seri Mersing, nyanyian sungguh merdu Allahyarham-Allahyarham Kamariah Noor (mana gelaran utk. JASAnya) atau Puan Sri Saloma (AMN) [isteri kpd. SENIMAN AGUNG kita, Allahyarham, Tan Sri P. Ramlee (AMN)] - malangnya di http://ohvideotv.com/pusara-allahyarham-tan-sri-p-ramlee-musnah/, Pusara Allahyarham Tan Sri P.Ramlee musnah, adminrun March 28, 2013; serta WARIS (balu dan anak-anak kpd. Allahyarham Nasir P. Ramlee) arwah P. Ramlee hidup MELARAT di http://www.youtube.com/watch?v=Z8AdxeRbBYk , Bangga jadi cucu P Ramlee, Oleh Harian Metro (ROYALTI BERJUTA dr. filem/lagu P. Ramlee/Saloma yg. BERLAMBAK – adakah dgn. si KAPIR Shaw Brothers di S'pura tu?!)


    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages