Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, January 23, 2013

MAJLIS SYURA LU SAPA?


Majlis Syura kena faham kedudukan mereka dalam Pakatan...tapi asyik kena buli saja..kesian..takut nak serang, tapi disuruh tukar keputusan...apa ingat Syura tu bodoh sangat ke? Kesian..kesian..dengan Karpal sorang pon PAS takot..apa tah lagi mahu tegur Guan Eng atas desakan nak guna kalimah Allah..

Berikut adalah kronologi penggunaan kalimah Allah oleh Pakatan Haram...

Ke mana arah tuju PAS mahupun Pakatan dalam isu penggunaan kalimah Allah?

  • Lim Guan Eng gesa kalimah Allah boleh digunakan oleh non-muslim

  • Majlis Syura yang berkeputusan kalimah Allah tidak boleh digunakan Islam [sumber]


  • Hj Hadi, iaitu Presiden PAS yang masa press conference dengan Anwar kata kalimah Allah kafir boleh guna [sumber] tetapi bila Majlis Syura bersuara kata tak boleh pulak?
  • Sama la jugak dengan Nik Aziz..mula-mula boleh..lepas tu tak boleh..begitu juga dengan Mat Sabu [sumber]
  • Azmin Ali yang membuat kenyataan bahawa keputusan Majlis Syura tidak akan diterima Pakatan Rakyat

  • Kemudian, Karpal Singh pula mahu Majlis Syura PAS tarik balik keputusan mereka.

  • Terbaru dalam suatu forum di Petaling Jaya, Pengarah Eksekutif Penyelidikan PAS Pusat iaitu Dr. Dzulkifli Ahmad menyatakan bahawa kalimah Allah BOLEH digunakan oleh non-muslim sebab non-muslim dah pakai sejak dari zaman nabi lagi.. [sumber]
Nampak tak tunggang terbalik dibuatnya hanya sebab ada segelintir umat Islam nak jugak non-muslim boleh guna kalimah Allah..pasal apa sibuk sangat nak bagi depa guna tu? Dulu tak dak pon mau guna..la ni awat nak sibuk guna sangat..dan yang paling bangangnya ada jugak Melayu yang sibuk-sibuk nak kapiaq guna tu APA PASAL!! Puuii!!

1 comment:

  1. MAJLIS SYURA PAS SEWAJARNYA KENA AKUR DENGAN PERMINTAAN AZMIN ALI, KARPAL SINGH DAN LIM GUAN ENG. INI WAJAR KERANA KEPUTUSAN MAJLIS TERTINGGI PRESDIEN PAKATAN PEMBANGKANG TELAH MENGISTIHARKAN UNTUK MELAKSANAKANNAY PADA 8/1/2013. HARAP MAJLIS SYURA AKAN TERIAM TEGURAN ANWAR, KARPAL SINGH DAN AZMIN ALI DENGAN SECEPAT MUNGKIN. PAS JELUTONG DAN PERMATANG PAUH MENYOKONG SEPENUHNYA KENYATAAN HADI AWANG PADA 08.01/2013.

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages