Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Friday, November 23, 2012

BEKAS PEMIMPIN UMNO DIMALUKAN


Mak oii...malunye aku...mana nak letak muka ni..

Itu lah yang terjadi kepada pemimpin yang memperjuangkan keadilan dan ketelusan dalam proses pilihanraya di Malaysia iaitu bekas Timbalan Presiden UMNO iaitu Anwar Ibrahim. Masalahnya, si Anwar ini membandingkan pilihanraya di Malaysia macam di Myanmar dan Afghanistan. Buduh ke hape?

Anwar dengan muka tak malu pergi minta Australia pantau pilihanraya di Malaysia, yang kemudiannya di reject mentah-mentah oleh Bob Carr, Menteri Luar Australia. Anwar punyalah desperate siap tulis surat kepada Menteri Luar berkenaan. Kononnya Anwar nak kencing Bob Carr sebab isteri Bob Carr berasal dari Malaysia. Dia juga telah pasang sorang mamat Aussie iaitu Senator Nick Xenophon untuk menyokongnya. Anwar siap ajak Xenophon datang ke Malaysia join perhimpunan Bersih.

Nampak sangat Anwar memang nak ada rusuhan dan FRU akan bertindak balas dalam perhimpunan tersebut kerana berita tentang Xenophon terkena tembakan pemedih mata dalam perhimpunan tersebut telah di"highlight" dalam blog Anwar [di sini]. Konon nak mendapat simpati kerajaan Australia.

Namun Menteri Luar Australia tak sebodoh Hj Hadi dan Nik Aziz kerana dia dah tau permainan Anwar.

1 comment:

  1. Jangan layan. Yg penting UMNO fokus utk kempen kaw-kaw. PRU-13 dah makin dekat. Tp nampaknya UMNO mcm tk bergerak pun. Anwar dan PR yg aku tengok makin ligat pusing satu dunia. Kalau pemuda UMNO, khususnya Selangor tak bergerak dari sekarang, jgn terkejut kalau PR blh terus berkuasa. Orang atas pagar, orang kampung, orang tua tak tau sangat fakta. Depa tengok calon tunjuk muka atau tak! Majulah UMNO utk Melayu dan Islam.

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages