Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Thursday, October 18, 2012

ARTIS FILIPINA KENAL SIAPA ANWAR?


Anwar nampaknya hangin dengan PM disebabkan watak yang dimainkan Datuk Seri Najib dalam perjanjian perdamaian kerajaan Filipina dengan Bangsamoro.
Ini Anwar kata:
"Bagaimanapun, Anwar ketika mencelah jawapan Hadi kepada satu soalan,seolah-olah melihat peranan Malaysia dalam mengakhiri konflik lebih 40 tahun di wilayah selatan Filipina, seperti orang ‘jealous’.Bagi Ketua Pembangkang itu, soal Moro bukan isu baru kerana sudah ada tiga atau empat perjanjian sebelum ini.“Selepas Presiden (Filipina) baru, Benigno Aquino…dia ambil inisiatif awal untuk adakan rundingan dan Malaysia beri sokongan,” katanya.Tegas Anwar lagi, “FAKTANYA, (ini) Inisiatif Presiden baru, kerana inisiatif beliaulah dapat penyelesaian. Bukan sahaja perjanjian tetapi perlaksanaan,”.Sebaliknya, Anwar menuduh Malaysia ‘lembab’ kerana gagal suarakan pendapat bagi menyelesaikan isu di Rohingya, Myanmar padahal boleh menyuarakan isu Moro."
sumber [Agenda Daily]

Bang Non nampaknya jealous dengan PM, sepatutnya dia banggalah dah ada usaha supaya umat Islam tak lagi di tindas di Filipina setelah bertahun berperang..Tiba-tiba alih ke isu Rohingya di Myanmar pula.

Untuk makluman, semasa pemerintahan Presiden Joseph Estrada, beliau isytiharkan perang ke atas MILF (rujuk di sini). Dan sehingga kini pon, Joseph Estrada yang lebih dikenali sebagai Erap di Filipina,sentiasa mahukan menghapuskan ke atas pejuang MILF berugama Islam ini.(rujuk di sini dan di sini).

Estrada juga adalah rakan baik Anwar. Lihat foto-foto di bawah.

Siap bernyanyi-nyanyi bersama musuh Bangsamoro tersebut..


Tak dapat dinafikan Anwar dan Estrada rakan baik



Fikir-fikirkan lah..

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages