f HIMPUNAN OREN: MANA PENEROKA? ~ Ikrar Pemuda

Saturday, July 14, 2012

HIMPUNAN OREN: MANA PENEROKA?


Lawak la Pakatan ni..Lepas BERSHIT warna kuning, lepas tu ada himpunann hijau...la ni ada himpunan oren pulak..macam penyokong holland pon ada...

Masa peneroka susah mana mereka ni pergi?Siapa yang tolong masalah peneroka dalam penanaman kelapa sawit, masalah penempatan dan sebagainya?

Cumanya..yang diperhatikan, berapa kerat orang FELDA yang ada? Kebanyakannya orang-orang PAS..mana taknya..sampai PAS keluarkan SURAT KERAHAN!!


Bukan semua orang PAS itu orang FELDA..majoritinya bukan..tapi lebih kepada orang-orang PAS..orang FELDA relax je duduk rumah..yang datang tu semua orang-orang yang taksub dengan Nik Aziz, Haji Hadi dan Anwar Ibrahim...

Kata sampai nak 20 ribu orang..tapi tengok tak sampai ponnn..Kalau lah Himpunan Oren sebenarnya untuk FELDA tapi orang FELDA pon tak datang...apa maknanya? Apa yang PAS bagi pada peneroka FELDA selama ini? PAS ada bagi duit kah? Ada bagi bonus kah?

PAS bagi air liur beserta kata-kata kesat kepada kerajaan..itu lah yang PAS bagi masuk dalam kocek peneroka..

Bila nak dekat pilihanraya, mulalah tunjuk eksen konon nak perjuangkan FELDA...

3 comments:

  1. Contoh terbaik kenapa PAS bukan Islam ..mengajar umat menentang pemerintah.Melaga laga2 umat dan memfitnah..HIDUNG tak mancung pipi disorong2.

    ReplyDelete
  2. Orang PAS ni semuanya bodo2 belaka, bole beli dengan harga 2 3 ringgit je, manusia melayu jenis PAS ni dari dulu hingga sekarang masih tidak berubah perangai mereka, menentang segala usaha kerajaan tapi kalau dapat nikmat kepada diri mereka diam je, sepuluh nikmat dapat diam je 1 masalah datang mereka akan menyalak mengutuk kerajaan macam kerajaan ni zalim sangat. Inilah rupa syaitan yang bertopengkan manusia yang berkeliaran menyesatkan menusia lain.

    ReplyDelete
  3. mmg..pnyokong paspispus smanya bahalol...otk kat lutut...mngaku lbih islam...pooodah...btulkan amalan sndiri.ank dan isteri...bela nasib kaum kluarga sndiri dulu..sblm nk mmbela nasib org lain..nk bramal..ke nk beribadah ke..x de sape nk kacau, tak de sapa nk mnzalimi..jalankan khidupan sndiri dan nikmati keamanan dan kemakmoran yg ada kat negara ini..itupun kalau x malas..jgn sebokkan hal org lain..kl peg. kerajaan..org2 nilah yg paling malas..dan bwt krja x ikhlas..cubalah muhasabah diri...

    ReplyDelete