Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Friday, July 8, 2011

Video Seks Anwar: Kita lebih terima penafian dari pembuktian?


1. Bila masa Anwar dibuktikan bukan pelaku dalam video seks tersebut? Ya, memang Joe Bedol ada buat video penafian tersebut, tetapi cara pembuktiannya yang amat naif termasuklah membandingkan punggung bogel dalam video tersebut dengan punggung Anwar yang biasa Joe Bedol buat, atau mungkin Joe Bedol pernah tengok Anwar dalam keadaan telanjang? Namun apabila video membuktikan yang Joe Bedol pon mengiyakan yang pelaku tersebut Anwar, maka pembuktian Joe Bedol yang naif itu terus jadi zero.

2. Penafian oleh Wan Azizah tidak cukup untuk membuktikan Anwar bukan pelaku tersebut. Apatah lagi dengan tiada bukti teknikal, hanya penafian kosong semata-mata. Biasalah, dia isteri yang taat, tapi taat kepada Anwar bukan kepada Allah.

3. Penafian anak Anwar juga tidak cukup mengatakan itu bukan Anwar. Nurul Izzah hanya pandai memutar belitkan hukum Islam dengan memanipulasi hukum qazaf (tak cukup saksi). Adakah itu satu bentuk pembuktian yang membuktikan itu bukan Anwar.

4. PAS juga cuba mempertahankan Anwar melalui Presidennya Haji Hadi Awang dengan mudahnya lagi bebalnya mengatakan bahawa kamera video tersebut tidak boleh jadi saksi. Tetapi Haji Hadi tak pula kata kamera video itu boleh jadi bahan bukti untuk kes takzir yang boleh disabitkan keatas Anwar kerana tidak cukup saksi. Sekali lagi, hanya penafian dan tiada pembuktian yang PAS lakukan terhadap Anwar.

Khas untuk Haji Hadi:
"Allah berfirman: Sesungguhnya orang-orang yang menyembunyikan sesuatu yang Kami telah turunkan iaitu dari ayat-ayat yang jelas dan hidayat setelah kami terangkan kepada manusia di dalam kitab suci, merekalah orang-orang yang dilaknatkan Allah dan dilaknatkan oleh sekalian pelaknat. Kecuali mereka yang telah bertaubat, mengislahkan diri mereka dan menjelaskan yang benar, maka untuk mereka Aku terima taubat mereka dan sesungguhnya Aku Maha Penerima Taubat dan Maha Pengasih." (Al-Baqarah: 159-160)"

5. Sedangkan peguam Datuk Eskay telah pon dapat membuktikan pelaku tersebut adalah Anwar.

"KUALA LUMPUR – Kumpulan pakar dari Amerika Syarikat menyatakan bahawa lelaki di dalam rakaman video seks tersebut adalah 99.99% Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, menurut perbicaraan di Mahkamah Majistret hari ini....

Kemudiannya, Muhammad Shafee memberitahu pihak media bahawa laporan yang diterima adalah analisis forensik yang diketuai oleh Professor Hany Farid dan Professor Lorenzo Torresani dari Dartmouth College."

Mereka-mereka ini merupakan pakar dalam bidang pengesanan wajah dalam video. Penerangan berkenaan dengan pakar-pakar tersebut boleh dibaca di sini dan disini.

Jadi antara pembuktian 2 profesor tersebut dan penafian Haji Hadi, Wan Azizah, Nurul Izzah, dan pembuktian naif(tapi terkantoi) Joe Bedol...yang mana satu agaknya kita sebagai orang yang punya pemikiran harus terima dengan logik akal dan iman?

6. Jadi dengan asyik nafi, nafi, nafi...adakah kita semua dengan mudah hanya terima sahaja penafian tersebut tanpa bukti sah? Ini bukan sebarangan orang yang kita bicarakan, dia adalah ketua pembangkang yang bercita-cita memimpin negara kita. Janganlah hanya kerana bencikan BN, penzina dan peliwat pon anda sanggup tutup sebelah mata menyokongnya...adakah anda rasa senang hati terima sesuatu hanya dengan penafian lebih dari pembuktian? Tepuk dada tanya iman...

Ikrar Pemuda: Datuk Eskay dah pon bersumpah laknat dengan Allah...kenapa harus anda ragu-ragu?

1 comment:

  1. nak tunjuk jam omega sampai skrgpun takut gak

    ujian poligraf takut gak

    sumpah laknat takut gak

    bg DNApun takut gak

    nampak sgt sapa yg menipu, pooosigh sana pooosigh cni, tipu sana tipu sini, kencing sana kencing cni...

    skrg ada hati nak buat KOTOR 2.0?..hehe

    Otak Geliga

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages