Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Saturday, May 28, 2011

Pilihanraya Umum 13: Pakatan takut nak pilihanraya?


Pelik la jugak kadang-kadang Pakatan Haram ni punya perangai. Bila kerajaan tak naikkan hargi minyak tempohari, mereka kata kerajaan BN takut nak naikkan sebab takut hilang sokongan sebab tak lama lagi nak pilihanraya. Dah la tak cakap terima kasih ke ape..lagi mau berlagak..

Jadi bila ada ura-ura pilihanraya tak lama lagi, Ketua Menteri Pulau Pinang merangkan Setiausaha DAP, Lim Guan Eng kata, DUN negeri-negeri Pakatan takkan dibubarkan serentak dengan pilihanraya umum akan datang. Kenapa takot nak pilihanraya pulak ni? 

"Sebelum ini Lim dilaporkan berkata, Jawatankuasa Eksekutif Pusat parti itu bersetuju supaya empat negeri yang dikuasai pakatan DAP-Parti Keadilan Rakyat (PKR)-PAS iaitu Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan tidak membubarkan DUN masing-masing jika pilihan raya umum diadakan tahun ini. "

Setiausaha Politik Menteri Besar, Faekah Husin, berkata kerajaan negeri mahu memastikan pentadbiran negeri dilaksanakan bagi tempoh sekurang-kurangnya empat tahun sebelum berhasrat membubarkan DUN. 

“Walaupun Parlimen bubar, kita tidak akan bubarkan DUN dan keputusan ini kekal, malah ia dibenarkan oleh Enakmen Negeri dan tidak melanggar sebarang peruntukan undang-undang,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam. 

Kalau kata benar sokongan rakyat terhadap mereka kuat, patutnya tak kisah lah nak ada kan pilihanraya bila-bila pon..heheheheh..jadi siapa yang takot kehilangan sokongan rakyat ni?

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages