Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, May 30, 2011

Nik Aziz: Dulu kata sedia disiasat, sekarang kata jangan kaitkan dirinya...apa cer?

Nik Aziz dan menghantu..eh silap..menantu kesayangannya

Nik Aziz nampaknya nak cuci tangan pulak. Dulu Nik Aziz beritahu dengan bangganya tidak mengapa melantik menantunya jadi CEO PMBK, sebab dia kata Arif Fahmi tu layak.

"Nik Aziz: ‘Saya lantik menantu sebab dia layak’
.
09-08-2008 02:46:20 PM KOTA BAHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hari ini menafikan wujudnya unsur kronisme dalam pelantikan menantunya sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), sebaliknya dibuat berdasarkan kelayakannya.

Beliau berkata, Ariff Fahmi Abdul Rahman yang berpendidikan tinggi dan mempunyai pengalaman luas dalam bidang kejuruteraan dipercayai mampu menjalankan tanggungjawab itu setelah CEO sebelum ini meletak jawatan.

“Jadi saya lantik bukan atas dasar menantu tetapi atas dasar kelayakan dia (Ariff Fahmi),” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Forum Rangkaian Perniagaan Muslim Antarabangsa Ketiga di sini, hari ni.

Nik Aziz berkata, beliau telah menjelaskan kepada Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang lepas sebab-sebab pelantikan menantunya itu.

Semalam media melaporkan mengenai beberapa pegawai Badan Pencegah Rasuah
(BPR) memasuki premis PMBK di sini untuk meneliti beberapa dokumen berhubung beberapa isu yang berbangkit termasuk salah guna kuasa.

Nik Aziz sebelum ini berkata beliau sedia disiasat oleh BPR sekiranya wujud unsur-unsur salah guna kuasa dalam pelantikan menantunya itu. BERNAMA"

Tengoklah statement Nik Aziz kat bawah tu, dulu dia kata dia sedia di siasat BPR, tapi sekarang kata lain pulak:

Lepas tu dan dan je kata jangan kaitkan dia dalam siasatan menantu...adoi..pok nik...apa cer ni?

2 comments:

  1. SPRM ni pun sama aje main wayang kulit!
    Dlm SPRM ini ada ramai orang2 PAS. Dulu semasa Ariffahmi disiasat, SPRM telah bersengkokol dgn Nik Aziz dan menantunya dan telah memberi mereka masa yd lebih dari cukup utk memusnah atau meminda dokumen2 yg berkaitan. Sebab itu tak ada kes!
    Rakyat bukannya bodoh sangat!
    Melayu mudah lupa ???????????

    ReplyDelete
  2. kalau betol Nik Aziz dan orang-orang PAS tak telus dalam siasatan sekali dengan orang-orang SPRM..tidak mengapa..Allah S.W.T ada..

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages