f IPT KERAJAAN RUGI BERJUTA-JUTA RM?? ~ Ikrar Pemuda

Monday, April 14, 2014

IPT KERAJAAN RUGI BERJUTA-JUTA RM??


UMNO ni memang tak reti nak jaga duit rakyat...dah bina macam-macam kemudahan pon kemudian boleh rugi berjuta-juta..duit rakyat membazir macam gitu sahaja..

BACA PENDEDAHAN DI BAWAH INI...


Eh eh..jap jap...UNISEL IPT kerajaan negeri Selangor kan?

Selangor bukan bawah UMNO lagi..kenapa boleh rugi ni??

Dah la tak bagi pendidikan percuma...rugi plak lagi...adoii..asyik2 salahkan UMNO dan BN..last-last..sendiri pon tak reti nak urus..puii!!!

16 comments:

  1. pandai membontot aje. Bila kentot rugi bila kentut rugi.

    ReplyDelete
  2. Pkr / pr setakat sembang, gelembong , kelentong , membohong boleh lah. Di Selangor , masalahnya umno / BN negeri tak tahu guna kesempatan dari isu ini dan isu2 lain dari sekarang untuk mula berkempen. Ambilah inisiatif sendiri apabila nampak peluang. Nak tunggu arahan pusat baru nak gerak kot. Banyak lagi janji yg mereka tabur masih tak tertunai. Kena kempen dari sekarang , sebab bukan BN yg perintah Selangor , jadi biarkan kerajaan pr jaga rakyat Selangor. Umno BN kena banyak berceramah dan kempen dari sekarang, itu pun kalau nak rampas Selangor kembali.

    ReplyDelete
  3. Di Selangor , negeri yang maju dan moden , isu pembangunan tak.penting sangat. Masalahnya umno - BN negeri lembab. Lebih pentingkan diri sendiri. Di Selangor kalau nak menang kena main isu sensasi dan persepsi. Tibai kerajann negeri dari sekarang atas janji2 mereka yang masih gagal. Semua isu ini rakyat Selangor tahu. Cuma perlu perhangatkan shj. Kena buat Dipentas terbuka, kempen , ceramah dari sekarang sementara isu masih panas. Hentikan kempen penyampaian subsidi atau bantuan untuk disiarkan di media2. Rakyat Selangor dah meluat tengok gambar2 majlis seumpama itu di semua media. Penyokong umno BN pun dah fedup tengok. Mulakan kempen agresif secara dari sekarang. Kita adalah pembangkang di Selangor, jadi mulakan membangkang dengan berkempen dari sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku setuju dgn komen ko ni bro.

      Delete
  4. Ramai sangat Melayu bodoh sombong sekarang ini. Bodoh tak boleh di ajar. Cerdik tak boleh tumpang. Berjuang pada asas nak menang sahaja bukan secara menyeluruh.

    ReplyDelete
  5. Apa yg UMNO perlu buat adalah meningkatkan imej dari sudut Islam. Malam Cinta Rasulullah adalah satu langkah baik. Biarlah umat Islam mengenali Rasullullah dan mereka dapat membandingkam ulama pewaris nabi dengan ulama yg pentingkan diri sendiri. Pemimpin UMNO perlu berubah kearah kesederhanaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun setuju dgn komen ko ni bro

      Delete
  6. Dr Halimah boleh sembang je lah. Namanya doktor- segi akademik mungkin cerdik , malangnya dari perasaan nurani dan empathy lemah: semua berdasar kan politik. Selama ni tak pernah dengar komplen pulak dari bakal pelajar yg kata kampus jauh, sekarang jadi sebaliknya. Kan bagus kalau boleh berterus terang. Tempuh hari bila pelajar UiTM berarak ke SUK Selangor , dituduh pelajar di hasut? Tak ke bodoh namanya, budak melayu / bumiputra nak pertahan hak - dia kata dihasut. Bengong.

    ReplyDelete
  7. PAS mengajar supaya sayang tok guru seperti sayang Rasulullah. Sebab ulama pewaris nabi. Sampai satu ketika sayang tok guru sampai lupa sayang kepada Allah swt dan Nabi Muhamad saw. Sampai sanggup membenci sesama Islam diatas alasan yg direka seperti UMNO (kerajaan) tak buat hudud (kerajaan sebab) maka kerajaan tolak hudud (tak buat bukan tolak) sebab itu kapir. Kesimpulan yg dibuat oleh ulama PAS. Mudah sangat buat kesimpulan yang dangkal. Dan juga yg akan memberikan impak yg tinggi kepada PAS.

    ReplyDelete
  8. Dulu Unisel diterajui oleh Dato Rosti Sarawono, konco2 pembangkang dlm unisel petition, Dato Rosti kena buang dan diganti oleh Dr Anuar, left over dari uitm yg dikatakan maksom! Dr Anuar telah menamatkan kontrak ramai pensyarah otai unisel kerana takut bayangan mereka. Tanpa otai2 ni, kehebatan fakulti2 padam! Ini boleh diterjemah dgn kemasukkan pelajar, merosot! Masa bawah BN, jumlah student 22,000, skg hanya 8000! Pendapatan dari yuran tidak cukup utk tampung perbelanjaan boros pengurusan Dr Anuar! Pengurusan yg berlandaskan politik hebat dilaksanakan! Siapa lawan kena cantas! Ibubapa dah mula takut dgn label unisel sebagai unisel pembangkang! Infrastruktur amat memalukan! Tandas, bilek kuliah standard klang bas stand masa dulu. Aircon selalu rosak, kelas dlm kepanasan! Mana Dr Anuar ambik tahu tentang ini, asyik teropong staff2 yg buat bising utk dicantas. Baru2 ini, faedah perubatan kakitangan dibekukan kerana kewangan, sedangkan pengurusan masih membeli aset seperti kereta honda utk kegunaan pengurusan. MB Khalid dan Exco pelajaraan, YB Dr Halimah must accountable for.this fatal failure. Semoga unisel kembali bersinar bawah pengurusan tanpa politik kembali!

    ReplyDelete
    Replies
    1. good one..Dr Anuar pernah kata yg UNISEL adalah lebih baik di bawah PR berbanding di bawah BN..hahahahantu punye NC.. http://www.sinarharian.com.my/mobile/edisi/selangor-kl/kontroversi-unisel-lebih-baik-bawah-pr-1.63625

      Delete
    2. Dr halimah kau nak suruh accountable? Mimpi lah jawabnya. Silap hari bulan dia akan kata bakal pelajar Di hasut BN umno. Itu pun berani Cakap nak bagi pendidikan percuma, ptptn tak perlu bayar.... Cakap serupa 'Haram Jadah' ...ptui..!!!

      Delete
  9. Nasib baik anak saudara aku dah grad awal sebelum pkr masuk.

    ReplyDelete
  10. Umno Selangor tidur.....zzzzz

    ReplyDelete
  11. Bodo punya pkr , nak jaga unisel pun tak boleh, ada hati nak jaga Negara, ada harta semua kau jual. Aku pun boleh buat mcm tu.

    ReplyDelete