Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, May 18, 2011

Khalid Ibrahim isytihar Selangor bebas AUKU?Bodoh ke pandai?


Tak tau nak cakap apa lagi Menteri Besar Selangor PKR ni. Dahlah nak manage Selangor pon terkontang-kanting, di bawah Khalid, duit negeri susut, duit PKNS susut, duit Yayasan Selangor susut, negeri tak teratur...tapi punyalah berlagak tapi bodoh, pandai-pandai isytihar IPT di Selangor ini bebas AUKU (dari blog khairulryezal). PKNS dapat duit banyak tahun ni pon sebab mereka dah jual macam-macam aset termasuk kompleks PKNS dan macam-macam lagi. Cuba tengok twitter Khalid di bawah ini:


Halo brader, itu AUKU siapa luluskan dan di peringkat mana? Kau ada kuasa ke nak isytihar bebas dari benda yang diputuskan peringkat pusat? Punya lah bodoh sombong, habis di langkaunya segala macam struktur dan prosedur hanya untuk menipu mahasiswa UNISEL. Nampak sangatla si Khalid ni terdesak nak kekalkan kuasa di Selangor.

Blogger khairulryezal ada menyimpulkan kebodohan Khalid Ibrahim:

"Apakah kuasa seorang Menteri Besar begitu berkuasa untuk membebaskan mahasiswa-mahasiswa universiti di Selangor daripada Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 (AUKU 1971), yang merupakan akta yang digubal oleh Kerajaan Malaysia dan diperkenankan oleh Majlis Raja-Raja pada 27 April 1971? Apakah YAB MB tidak sedar beliau hanya sekadar berbohong dan berretorik dengan pelajar-pelajar mahasiswa yang hadir?"

Sepatutnya, dia sebagai Menteri Besar berilah nasihat yang baik buat mahasiswa untuk mencapai prestasi akademik yang baik, sebab itu tanggungjawab utama mereka, bukan berpolitik. Khalid boleh pulak suruh mahasiswa turun padang dekati rakyat. Halo Khalid, itu tugas wakil rakyat bukan student la BODOOOOHHHH!!!

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages