f Isu Kristian Agama Rasmi: Tuan Ibrahim Tuan Man kuda tunggangan DAP? ~ Ikrar Pemuda

Monday, May 9, 2011

Isu Kristian Agama Rasmi: Tuan Ibrahim Tuan Man kuda tunggangan DAP?


Bila kopiah sahaja putih, tapi hati busuk, dan kotor, Islam yang jelas wajib dipertahankan oleh setiap Muslim apatah lagi apabila dia sendiri guna nama Islam untuk dapatkan kuasa politik, dengan mudah memperlekeh usaha pihak kafirun untuk menentang Islam. Sebab apa, sebab kafirun itu geng dia.

Bila UMNO tak ikut cara PAS, dia tuduh macam-macam. Tapi bila DAP buat angkat sumpah nak tukar agama Kristian jadi agama Rasmi, manusia lahanat ini kata tak lojik pulak sebab DAP tak cukup kerusi di perlimen sekarang. 

"Dengan segala kekuatan DAP sahaja, ia adalah mustahil untuk melakukan dakwaan tersebut kerana jumlah ahli Parlimen mereka tidak mencukupi, bahkan atas nama Pakatan Rakyat sekalipun, tak mungkin PAS dan PKR yang majoritinya Islam akan bersetuju, lagi-lagi DAP pun tidak akan mencadangkan usul yang cukup tidak logik tersebut."

Ada Tuan Ibrahim buat siasatan? Kalau tak buat macamana dia boleh buat kesimpulan? Apa ke bodoh sangat Tuan Ibrahim buat kesimpulan macam itu sahaja. Dia sekurang-kurangnya pon tanyalah pada DAP, atau Jeff Ooi untuk dapatkan kepastian. Lepas tu dia boleh kata, saya sudah hubungi DAP, dan perkara itu tidak berlaku, barulah ada kredibiliti. Ini tidak, dia bagi statement ikot bilangan ahli Parlimen DAP sekarang ini pulak. Adakah agenda tersebut dibuat untuk sekarang? Macamana pula masa hadapan? Memang tongong Tuan Ibrahim ini.

Orang Islam macam ini lah yang melemahkan seluruh umat Islam. Sanggup mengampu DAP semata-mata nakkan kuasa politik. Apa sahaja diangguk-angguk tunduk kepada tuan dia. Tuan Ibrahim langsung tak beri amaran atau nasihat kepada DAP, tapi siap sound Menteri Dalam Negeri pulak. Tak sedar diri betol la PAS ni. Dah la setakat pencacai dalam Pakatan, tapi berlagaknya macam ketua..kami harap Tuan Ibrahim ini akan dapat balasan setimpal dari Allah kerana cuba mempertahankan agenda DAP ini.

2 comments:

  1. kalau nk serlahkan kredibeliti diri yg Islamik, sound la sedas dua kt dap tu. jgn cuba nk ganggu gugat apa yg termaktub dlm perlembagaan. lebih2 lg hal2 keagamaan. barula nampak up 2 date & nampak ketegasan membela agama. ni, ceh! statement tepi jamban. x pandang jauh langsung. bukan esok la dap nak tukar agama rasmi. cita2 tu dh lama, sekarang dah mula gerakan, lama kelamaan bila Islam cuai, tercapailah harapan. susah ke nk fikir mcm tu wahai tuan irahim tuan man?

    ReplyDelete
  2. ini bermakna, mereka memang tidak mengamalkan Islam dalam politik mereka, jika benar, sudah pasti mereka akan menasihati DAP supaya jgn menyentuh isu tersebu, tetapi sayang, dengan tiada usul periksa, terus dia kata itu tidak lojik hanya berdasarkan jumlah kerusi parlimen..tapi apa nak heran...mereka hanya pandai guna Islam untuk berpolitik, tidak mengamalkan dalam perjuangan mereka, itu sebab bila ada cerita DAP ingin perjuangkan kristian, PAS terus kata itu tak lojik, sebab nak tutup buku, dan tak mahu jawab soalan tersebut..

    ReplyDelete