Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sunday, May 8, 2011

Din Puduraya: Akal pendek ada hati nak selar mufti..


imej dari the unspinners
FB dengan Digi!!

Salahuddin Ayob @ Din Kuyob @ Din Puduraya menyelar Mufti Perlis sebab melabelkan penentang penyatuan PAS dan UMNO sebagai pengkhianat. Dia sentap sangat kenapa? Kalau tak mau cakap je la tak mau...tapi dia boleh bagi alasan bodoh:

Alasan Din Puduraya:
“Saya rasa kita perlu faham sebenarnya kita tidak boleh putuskan hubungan silaturahim. Apa yang terjadi sekarang ialah cuma perbezaan pandangan politik dan itu merupakan perkara biasa. Jangan terlalu cepat mengeluarkan kata-kata pengkhianat itu. Sebuah negara demokrasi diberi kebebasan untuk berpolitik dan menubuhkan parti politik,”
Siapa kata isu ini hanya melibatkan perbezaan pandangan politik? Siapa yang ajar sembahyang dua imam? Siapa yang kata hanya undi PAS dapat pahala, masuk syurga? Siapa ajar "amanat haji hadi?", siapa yang ajar sembelihan orang UMNO itu haram? Siapa yang kata kalau sembahyang kena orang PAS jadi imam?

Ternyata Umat Islam sudah terpecah akibat dari cara PAS membawa Islam dan menuduh orang selain PAS tidak Islam.

Bermakna, ia bukan sahaja terkesan kepada perbezaan pandangan politik, tetapi hasil ajaran PAS, ia melibatkan amalan agama Islam harian umat Islam di Malaysia, jadi salahkan Mufti Perlis ajak umat Islam bersatu?

Tak ke bodoh namanya Din Puduraya?

Kerana perbezaan politik jugalah umat Islam di Palestin jadi lemah (Hamas dan Fatah) dan kini akhirnya mereka baru dapat berdamai. Din Puduraya mahu jadi macam tu ke?

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages