f GEMPAR!! Nik Aziz berjaya selesai masalah perumahan rakyat di Kelantan!! ~ Ikrar Pemuda

Friday, May 20, 2011

GEMPAR!! Nik Aziz berjaya selesai masalah perumahan rakyat di Kelantan!!

awek kelate tengok bola?

Permasalahan perumahan rakyat di negeri Kelantan telah pon di highlight oleh Dato Mohd Alwi dalam DUN Negeri Kelantan pada bulan Mac lalu.

PAS Kelantan hanya sedia 313 rumah murah setahun
Oleh Khairul Anuar Abdul Samad
krull@bharian.com.my
2011/03/03
14,000 unit diperlukan bantu golongan kurang mampu

KOTA BHARU: Rakyat miskin di negeri ini akan terus terpinggir daripada mendapat kemudahan perumahan kos rendah sekiranya Kerajaan PAS Kelantan hanya mampu menyediakan 313 unit rumah setahun.
Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, Datuk Mohd Alwi Che Ahmad, berkata sekurang-kurangnya 14,000 unit rumah kos rendah diperlukan di Kelantan atau 1,000 unit untuk setiap kawasan Parlimen.
....

“Kalau kerajaan PAS Kelantan hanya mampu menyediakan 313 unit rumah bagi tempoh 2011 hingga 2012, ini bermakna hanya 313 keluarga yang akan mendapat kemudahan itu dan ramai lagi rakyat Kelantan miskin akan merempat di negeri sendiri.

“Sekurang-kurangnya 1,000 unit rumah kos rendah diperlukan bagi setiap Parlimen bagi membolehkan rakyat khususnya golongan miskin mempunyai kediaman sendiri.


Dan semalam, Nik Aziz dengan penuh rasa kehenseman telah pon mengatasi masalah tersebut...ikuti pengumuman ini..

Kelantan akan bina stadium muat 40,000

KOTA BHARU, 18 Mei: Kerajaan negeri Kelantan akan membina sebuah stadium yang memuatkan 40,000 orang di samping ruang masjid di merata-rata bahagiannya di Bukit Merbau, Pasir Puteh.

Perkara ini diumumkan oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Mat dalam satu kenyataan media yang dibacakan selepas Mesyuarat Exco kerajaan negeri hari ini.

"Saya ingin membuat pengumuman pada hari ini satu berita gembira buat rakyat Kelantan khususnya peminat-peminat sukan tanahair di mana Kerajaan Kelantan telah bersetuju untuk membina sebuah kompleks sukan bersekali dengan Bandar baru untuk kegunaan aktiviti sukan di negeri ini.

"Kompleks tersebut yang antaranya akan menempatkan sebuah stadium utama dengan kapasiti 40,000 tempat duduk bertempat di atas tanah milik kerajaan di Bukit Merbau, Pasir Puteh," kata beliau.


Ya, kepada rakyat-rakyat Kelantan yang tiada rumah..boleh duduk kat Stadium tu..

8 comments:

  1. nanti NIk Ajij nk buat masjid kt stadium...so oghe kelate buleh lah tdo masjid x yah rumah..heheheee

    ReplyDelete
  2. Astaghfirllah....apa nak jadi rakyat serambi mekah ni...sape pemimpin meke ye

    ReplyDelete
  3. DiPenang...rumah kos rendah tiada dibawah perintah DAP. Kos rendah (projek BN yg baru siap) dinaikkan kepada 45K dan 60K (tidak termasuk parking 15K).Kos sederhana 72K+parking 15K. Projek SPICE bernilai jutaan ringgit dan pemaju dapat tanah untuk membuat rumah berharga 300K keatas. Inilah cara DAP membela rakyat.

    ReplyDelete
  4. itu lah dia Islam cara nik aziz...kroni nak dibantu..orang miskin dibiarkan takde rumah..

    ReplyDelete
  5. rakyat kelate tk perlukan rumah kos rendah yg banyak sbb rakyat kelate ramai yg dh kaya raya wpun BN cuba jadikan Kelate sebuah negeri meskin.Jgn cuba nk komen lebih2 pd PAS sbb Kelate meme tk ingin Pada BN wlau dlm apa jua cara.

    ReplyDelete
  6. kate la nk kate pe pn..jnji Pas dh memerintah kelantan lbih dri 20thun..rkyat diorg dh slesa ngn pimpinan pas kat sne..yg luar dari kelantan..duk pecaya kan media2 propaganda BN trmasuklah blog2 BN yg cam haram ni..hahaha

    ReplyDelete
  7. Janji PAS memerintah diKElantan...??? anak negri kelate sendiri buat maksiat di negri org... Byk video porno org kelate... dipasaran... lani hangpa berani bersumpah...bhw tak ada perkara maksiat di lakukan oleh ore kelate..?? Sembang saja lebihhhh.... apa?? tak suka, boleh blahhh..??? Bangsat tetap bangsat...!!!

    ReplyDelete
  8. Nak kutuk biar bertempat kalau sje nak suke buat fitnah kite tahu sendiri akibat nye ape guna ade agama kalau tak diikuti kalau mengeluar kan perkataan yang tak beradap dan menyinggung perasaan orang lain .jangan sekadar di nama tak guna kalau tidak diiringi dengan perbuatan yang baik

    ReplyDelete