Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Saturday, May 21, 2011

Anwar Ibrahim: Hudud diketepikan, Gay dan Lesbian didahulukan


Anwar tidak mahu hudud, tapi mahu Gay dan Lesbian diperjuangkan...Bukan siapa-siapa yang tulis..Anwar sendiri yang cakap OK!!

Ini soalan mengenai Gay dan lesbian di malaysia dalam interview dianjurkan oleh Yahoo!

Thursday May 19, 2011 11:53 Anwar Ibrahim
11:53 Yahoo! Malaysia Editor: Could Lesbians, Gays, Bi-Sexuals and Transgenders (LGBTs) look forward to a non-discriminatory environment - specific to them and not other minorities - if Pakatan were to take Putrajaya? Would this move be possible with PAS a part of the federal government? (Yahoo! Newsroom (Malaysia)

Thursday May 19, 2011 11:53 Yahoo! Malaysia Editor
11:55 Anwar Ibrahim: We recognize importance of family and the institution of marriage. But we should not unduly harass or discriminate others. The answer is through education and PAS accept this view.

PAS akan dididik untuk menerima Gay dan Lesbian? Apa barang?


Berikut pula adalah soalan mengenai hudud.

Thursday May 19, 2011 12:10 Anwar Ibrahim
12:10 [Comment From suffian ramli suffian ramli : ]
are you ready to implement HUDUD if u were chosen as PM?

Thursday May 19, 2011 12:10 suffian ramli
12:11 Anwar Ibrahim: We must understand what is the higher objectives of the Syariah (maqasid syariah). Our priority is security, freedom and justice for all Malaysians.

Dari jawapan Anwar, kita boleh simpulkan ianya NO! Jika tidak kenapa dia tidak dengan mudah kata YES? Dan kenapa bila hukum hudud, Anwar mahu orang rujuk maqasid syariah, tapi kalau bab Gay dan Lesbian dia tak rujuk pulak pada ajaran Islam dan kitab-kitab Islam?

Jadi apa kata PAS? Adakah PAS masih mahu mempertahankan orang yang tidak kata tidak pada Lesbian dan Gay dan tetapi kata tidak pada hukum hudud?

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages