Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, April 20, 2011

PAS hina orang Sarawak lagi

Ustaz Abdul Ghani Ahmad. Nama saja ustaz, tapi hati busuk!!

Dulu kerana Pakatan kalah di Batang Ai, Haji Hadi hina pengundi di situ masih pakai cawat.

Haji Hadi pernah berkata:
"Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi."

Cerita ini di ambil dari pisau.net. Dah la haritu hina pakai cawat. Yang ni plak dah la memula kata orang Sarawak tu tak matang berpolitik, lepas tu mempertikai keislaman orang Melayu Sarawak pulak!!Exco kerajaan negeri Kedah yang juga Yang Dipertua PAS Jerlun, Ustaz Abdul Ghani Ahmad  berkata:

"Masyarakat Melayu masih tidak celik berbanding masyarakat Cina termasuk Iban yang lebih matang berpolitik. Bila sesuatu isu terpampang di TV mereka terus terima tanpa berfikir panjang, " terangnya.

Jentera PAS sendiri tambahnya, usah murung dengan kekalahan tersebut sebaliknya kena perkuatkan semangat di samping berkeyakinan tinggi ia adalah sebahagian daripada kerja dakwah seiring dengan konsep PAS sendiri yang berperanan dua hala iaitu politik dan dakwah.

"Nyata kita kalah dari segi politik tetapi kita menang dari segi dakwah yang selama ini tidak sampai ke serata pelusuk kampung yang rata-ratanya masih terawang-awang keislamanya," (Harakahdaily)

Dah la tak perjuangkan agama pon, sibuk nak kuasa, pergi hina pulak keislaman orang lain. Nampak sangat hati puak-puak PAS ni busuk, hitam, harap kopiah saja putih!

2 comments:

  1. PAS tu babi nak nganok orang Sarwak...laknatullah...syurga neraka hak Tuahn bukan hak ko PAS bodoh

    ReplyDelete
  2. ustad pas ni ingat dia jelah yang penoh keislaman agaknya. ikut sedap mulut ustad pas ni berbicara. semuanya jual nama islam islam..cermin diri sendiri dulu la.. nabi xpernah pun ajar macam tu. sakitkan ati orang. cara percakapan x melambangkan identity keislaman sendirik. PAS bengap!

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages