f Cara PAS cover kekalahan di Sarawak. ~ Ikrar Pemuda

Thursday, April 21, 2011

Cara PAS cover kekalahan di Sarawak.


Bila dah kalah teruk dan tak tau nak cerita apa, PAS mula lah keluar cerita-cerita yang dapat mengkhayalkan penyokong-penyokongnya. 

Disebabkan nak cover kalah teruk di Sarawak, Harakah dengan gaya spin nya menceritak pula PAS ada kejayaan besar di Sarawak iaitu telah mengIslamkan SEORANG rakyat Sarawak berketurunan Iban. 

"Walaupun tewas dalam pilihan raya negeri Sarawak ke-10, PAS tetap menempa kejayaan besar di Dun Sebuyau apabila berjaya mengislamkan seorang lelaki berketurunan Iban di kawasan itu." (Harakah)


Dengan cerita ini maka khayal lah agaknya penyokong-penyokong PAS dengan kejayaan BESAR tersebut dan akan lupalah akan kekalahan PAS di sebabkan kelemahan mereka berpolitik dan kebodohan mereka bila dikudakan oleh PKR dan DAP di Sarawak.

Padahal kerajaan di bawah banyak organisasi dan jabatan, JAKIM, jabatan Perdana Menteri, selalu je ada program pengislaman dan mualaf ini, tapi takde la nak riak macam ni. Ini baru sorang dia Islamkan tapi riuhnya macam 1000 orang.

1 comment:

  1. ishhh x kira la 1 @ 1000 patut awak ni kena bersyukur bertambah lagi umat Muhammad S.A.W... ni adehhh kalau nak menghina patut pikir diri dulu dah cukup ke iman...sy tegur sebab x mau awak tambah dosa ja...

    ReplyDelete