Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sunday, April 24, 2011

Melayu PKR masuk PAS, bukan Melayu masuk DAP? Tinggal Anwar, Jijah, Nurul dan Azmin sahaja?

Lady Gaga: Apa? Ramai orang PKR nak join PAS? No way!! I will defend my OmeGAY man!!

PAS nak bercerai dengan Pakatan? Berani ke dia? Kalau dia bercerai dia nak jadi apa?


"PAS Umum Tinggalkan PR selepas Muktamar

Oleh:  Tarmizi Md. Jam

Setelah sekian lama disepak, dipijak dan ditunjal-tunjal kepala oleh DAP dan PKR, akhirnya terdengar juga rungutan dari dalam PAS sendiri yang mendesak agar hubungan PAS dengan kedua-dua parti itu diputuskan saja.   

Namun, desakan tersebut bukan kerana PAS tidak sanggup lagi  menjadi pencacai atau anjing DAP dan PKR dan bukan juga kerana tidak mahu terheret ke dalam dosa skandal Anwar Ibrahim tetapi kerana takut hilang sokongan dalam Pilihanraya.  Pendekata, desakan untuk meninggalkan PR berlaku bukan kerana maruah atau kerana Allah, tetapi kerana politik semata-mata."


Menurut laporan tersebut itu juga, dikatakan ada yang akan cadang usul untuk dibawa ke Muktamar PAS Jun ini, untuk PAS bercerai dengan Pakatan Haram. 

Namun, kesudahannya akan dapat diagak, jika pon ada usul, PAS tidak akan berani untuk keluar dari Pakatan Haram. Ini kerana, jika pon Anwar didapati benar menjadi pelakon video tersebut, maka DAP juga tidak akan lagi mempertahankan Anwar dan juga PKR. 

Kemungkinannya lagi, orang-orang kuat PKR berbangsa Melayu pasti akan tinggalkan Anwar dan menyertai PAS, manakala yang bukan Melayu, boleh sahaja tinggalkan PKR, dan menyertai DAP. Ini kerana, PAS pasti akan bersatu dengan DAP, kerana DAP mempunyai sokongan yang kuat di kalangan kaum Cina, dan isu video Anwar, bukan agenda penting pengundi-pengundi Cina. Maka, disitulah PAS akan berpaut, sebab Anwar dan PKR, terlalu rapuh untuk mereka berpaut.

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages