f Kes kematian Adik Syazani: GAMIS yang HAMIS ~ Ikrar Pemuda

Monday, April 25, 2011

Kes kematian Adik Syazani: GAMIS yang HAMIS



Hipokrit memang lah dasar PAS sejak dari dulu lagi. Bila PAS tuduh orang lain dan kata orang lain macam-macam takpe, itu kerana rakyat. Tapi bila kena batang hidung sendiri, mula lah meracau macam ayam tercabut ekor.

Kes adik Saiful Syazani telah pon dibawa ke muka pengadilan. Jadi biarlah mahkamah tentukan dan Polis buat siasatan. Tapi macai-macai PAS yang terdiri dari Gabungan Mahasiswa Islam Malaysia atau GAMIS, cuba untuk buat spin cerita ala-ala harakah

"Saya rasakan apa yang diceritakan oleh ustaz w adalah benar setelah melihat laporanforensik yang diberitakan bahawa punca kematian adik saiful adalah kerana kekurangan oksigen dan pendarahan dalam otak. Maka pelbagai kemungkinan boleh berlaku, namun nyata sekali tidak ada kesan LEBAM akibat pukulan yang berlaku sebagimana yang dilaporkan oleh media. "

Mereka siasat sendiri, dengan interview rakan tertuduh, dan jumpa bapa mangsa, so dia buat kesimpulan sendiri, sebenarnya tiada lebam pada badan mangsa...adakah itu isu sebenar kes ini? 

Ini adalah laporan di Harian Metro yang tiba-tiba diorang percaya plak. 

"Otak kurang oksigen

KANGAR: Polis mengesahkan kematian seorang kanak-kanak berusia tujuh tahun kerana didera guru lelakinya pada Ahad lalu berpunca akibat kekurangan oksigen dalam otak mangsa.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Perlis, Superintendan Nashir Ya, berkata pakar patologi Hospital Sultanah Bahiyah, Alor Setar mengesahkan punca kematian Saiful Syazani Saiful Sopfidee disebabkan hypoxic seculae akibat tekanan benda lembut di lehernya.


Katanya, berikutan itu otak mangsa gagal berfungsi selepas lehernya disekat benda atau objek lembut sehingga menyebabkan oksigen tidak sampai ke otak.

“Kesannya, mangsa koma beberapa hari dengan kesan pendarahan di dalam otak. Namun, laporan penuh forensik akan diperoleh dalam tempoh terdekat,” katanya pada sidang media di pejabatnya, di sini, semalam."

Adakah GAMIS cuba nak putar isu lebam di badan mangsa, tapi lupakan pula bagaimana ada pendarahan otak pada mangsa dan punca kematian mangsa adalah bila lehernya disekat?

Lepas tu Boleh plak dalam penerangan dia, tertulis "CERITA SEBENAR". Dan laporan mereka pula adalah berdasarkan cerita dari sahabat ustaz tersebut. Aitt!! Kata nak buat hukum hudud, kalau macam tu senang la pembunuh nak terlepas. Siasatan dibuat dengan hanya tanya pada saudara, rakan atau kroni tertuduh, kalau mereka kata tertuduh baik, lepas lah..macam tu je ke? Dalam GAMIS ni mahasiswa universiti mana ni? Tulis macam tak pakai otak ke?

Mana kita tau yang dia menceritakan sebenar? Adoii..memang lembab la weii GAMIS ni..lemah betol. Oii GAMIS, tak payah la nak spin-spin cerita macam ni, PAS Perlis dah minta maaf dah pon, so apa yang di pusing-pusing lagi?

Janganlah tunjuk sangat kebodohan anda, ingat kalau dah masuk universiti, pandai la sket untuk guna hujah yang lojik dek akal, ini akal macam budak setahun setengah je!

*Ingin menangi tiket konsert Yuna?Mudah je..
*Ingin menangi Ipad 2 dengan senang? Klik Sini
*Cara baru hiburan tv hanya di HipTV!!
*Pandu uji Proton Exora dan menang RM6000!

0 comments:

Post a Comment