f PAS sememangnya layak ganti UMNO ~ Ikrar Pemuda

Friday, March 18, 2011

PAS sememangnya layak ganti UMNO


Kami mula-mula tergelak tengok poster di atas seperti yang ditunjukkan oleh blogger gerakan-anti-pkr. Tetapi selepas bermuhasabah, kami akhirnya sedar betapa PAS sememangnya sudah sedia ganti tempat UMNO terutamanya di Selangor.

Bukan niat kami untuk memandang rendah keupayaan UMNO Selangor. Mereka telah cuba sedaya upaya menawan hati rakyat dengan pelbagai usaha antaranya Juara Rakyat dan juga Sisi Ceramah Selamatkan Darul Ehsan. Namun, PAS tidak duduk diam, semangat mereka masih tebal apa tah lagi di tampuk pemerintahan, membuatkan PAS tidak mahu berpeluk tubuh, dan sentiasa berusaha untuk ganti UMNO.

Ini kerana PAS berjaya mendahului UMNO dalam beberapa perkara dengan siri tindakan-tindakan PAS antaranya seperti:

1) PAS relakan penggunaan kalimah Allah oleh orang kafir untuk urusan agama mereka, dan dah kira langgar keputusan Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan.

2) Melanggar titah Sultan Selangor dalam isu perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor



"Dua anggota pembangkang mempersoalkan langkah Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Kota Damansara, Dr. Mohd. Nasir Hashim yang mencadangkan agar kerajaan negeri menyalurkan sebahagian peruntukan zakat kepada bukan Islam di Selangor. Datuk Dr. Satim Diman (BN-Sri Serdang) dan Abdul Shukur Idrus (BN-Kuang) berkata, soal pengurusan wang zakat tidak harus dibangkitkan oleh mana-mana pihak dan dijadikan isu untuk kepentingan politik. Menurutnya, wang zakat yang dikumpul adalah untuk diagih-agihkan kepada lapan asnaf yang telah ditetapkan agama Islam."

5) Isu tangkapan arak di Shah Alam, mula-mula bertegas (siapa lagi Hassan Ali la)..dan sampai cabar akan letak jawatan...last-last kowtim sama Ronnie Liu, arak pon dipulangkan..


Ini lah di antara isu-isu yang membuatkan kami tidak dapat nafikan bahawa, PAS memang layak ganti UMNO..



SEBAGAI PEMBANGKANG DI SELANGOR PADA PILIHANRAYA AKAN DATANG!!!

2 comments:

  1. majoriti rakyat yang akan tentukannya,bukan minoriti.

    ReplyDelete
  2. Anon 2:21...itu sudah pasti..memang prinsip demokrasi sebegitu..tapi kenapa komen hilang akal mcm tu dibuat?dah takde benda nak cakap ke?apsal tak komen apa yg PAS dah buat tu?hheehehe..sentap la tuu..

    ReplyDelete