f Isu video seks Anwar: Haji Hadi kata kejap boleh kejap tak boleh ~ Ikrar Pemuda

Monday, March 28, 2011

Isu video seks Anwar: Haji Hadi kata kejap boleh kejap tak boleh

zzzzz.....

Nampaknya Pakatan Haram makin tertekan dengan keadaan dan perangai ketua mereka sendiri. Namun, dalam kes video seks Anwr ini, jelas sikap hipokrit mereka apabila menggunakan "ulama-ulama" politik mereka untuk mendepani hujah menentang BN. Antaranya ialah presiden "mulut cabul" PAS iaitu Haji Hadi. Dalam isu Chua Soi Lek Haji Hadi pernah berkata:

"PAS memandang serius isu pembabitan seorang Menteri Kabinet dalam perlakuan seks luar nikah yang dirakamkan dan diedarkan kepada orang ramai dalam bentuk DVD. Sungguhpun Dato' Dr Chua Soi Lek telah pun mengumumkan perletakkan jawatannya semalam dan perletakkan jawatan itu diterima oleh Perdana Menteri, namun PAS merasakan tindakan tersebut sekadar suatu tindakan politik demi memelihara imej Barisan Nasional dalam menghadapi Pilihan Raya Umum akan datang.

Sesungguhnya perlakuan seks luar nikah bukan hanya bertentangan dengan Islam tetapi ia juga bercanggah dengan mana-mana anutan, kepercayaan, amalan dan budaya serta nilai moral yang dipegang oleh rakyat Malaysia. Pemimpin negara ini perlulah memiliki akhlak dan keperibadian yang baik dan sempurna sehingga boleh menjadi contoh dan ikutan rakyat jelata." (petikan blog presiden PAS 20/2/2008)

Tak tau pula sama ada Haji Hadi ada tonton video seks Chua Soi Lek, walaubagaimanapun dia terus menyalahkan BN walaupon Chua Soi Lek telah pon meletakkan jawatan. Dia langsung tidak sebut sama ada pengedaran video itu adalah satu taktik kotor atau satu cara yang tidak elok.

Manakala dalam kes video Seks Anwar ini pula, Haji Hadi (Malaysiakini) mengatakan video Anwar itu adalah taktik kotor:

"Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyifatkan dakwaan itu sebagai “taktik kotor” yang bertujuan mengelirukan rakyat bahawa Anwar tidak bermoral. 
"Dalam Islam ditekan jika menerima sebarang berita, hendaklah diselidiki dahulu berita itu," kata Abdul Hadi selepas mesyuarat Pakatan Rakyat di pejabat ketua pembangkang di bangunan parlimen.
"Sekadar rakaman video tidak boleh dijadikan bahan bukti. Kena hadirkan empat orang saksi, siapa jurukameranya?
"Apakah peralatan (yang diguna), siapakah pelakon sebenar, dan penerbitnya?... Adakah mereka mempunyai sifat bodoh atau bohong?
"Di mana video itu ditayangkan? Di hotel. Jadi itu hanya drama," katanya.
Katanya terlalu banyak faktor untuk diambil kira dan kredibiliti individu di sebalik rakaman video berkenaan juga dicurigai.
Sehubunagn itu, Abdul Hadi berharap rakyat khususnya umat Islam tidak cepat percaya dengan fitnah sedemikian.
"Ini menunjukkan masih ada kekeliruan, yang akan merosakkan masyarakat disebabkan oleh perbuatan yang tidak bermaruah ini," katanya.
Katanya bahan rakaman seperti yang ditunjukkan kepada media tertentu itu tidak boleh dijadikan bukti untuk mendakwa seseorang.
"Sebagai orang Islam, tuduhan moral harus ditolak jika ada kekeliruan. Itu sebabnya dalam Islam, perlu ada empat saksi yang adil dan berhemah."
Berbelit-belit serban dan lidah Haji Hadi cuba mempertahankan Anwar dalam isu ini. Jika ia tidak pon dibuktikan bermakna, tak tentu lagi ia fitnah atau benar? Tetapi kenapa Haji Hadi memilih untuk kata fitnah? Haji Hadi sudah tonton kah?

Sebab Anwar geng Haji Hadi, jadi dengan itu dia kata lah itu fitnah tanpa selidik dulu video tersebut.

Haji Hadi ada menyatakan mengeni 4 saksi. Jika tiada 4 saksi bermakna Anwar boleh lepas macam tu sahaja? Haji Hadi janganlah kuno sangat, video itu juga boleh dijadikan bukti. Kalau sesiapa kena rogol atau bunuh, tanpa ada 4 saksi takkan lepas macam tu je kot. Come on Haji Hadi, takkan sampai itu je ilmu anda? Atau mungkin itu sahalah tahap pemikiran Presiden PAS. Mulut dah la cabol, ilmu cetek, lepas tu bersikap bias, ulamak apa ni?

1 comment:

  1. Bila mak,bini dan anak cucu dia kena rogol baru lah guna hukum takzir! Bingai punya barua yg bertopengkan serban ulamak! Bukan Ulamak tapi kimak!!!

    ReplyDelete