Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, September 27, 2010

PKR: Parti Kian Rebah?



Cuba lihat aktiviti-aktiviti di bawah:
1) Gaduh
2) Rampas peti undi
3) Sabotaj
4) Pengundi hantu
5) Rosakkan peti undi

Semua ini bukanlah aksi-aksi dalam filem gangster, tetapi ia adalah sebahagian dari perjalanan pemilihan ranting dan cabang bagi Parti Anwar Sekeluarga yg dulu dikenali sebagai PKR. Akibatnya, terdapat beberapa ranting dan cabang dibatalkan mesyuaratnya. Beberapa orang pimpinan tertnggi PKR turut kalah dalam pemilihan kali ini, iaitu Sivarasa, Elizabeth Wong dan Dato Kamarul Bahrin.

Menang kalah adat bertanding, namun masalah gangsterisme menonjol dalam pemilihan parti itu apabila banyak kekecohan berlaku hampir di seluruh negara. Semut hitam ada membuat ulasan

"Di Klang, dakwaan kononnya kertas undi bagi pencalonan Ketua Cabang tidak mencukupi. Sedangkan kertas undi bagi jawatan lain semuanya cukup. Hanya bagi jawatan itu sahaja yang kurang. Bagi salah seorang calonnya, perkara itu tidak masuk akal lansung.


Di Kapar pula, ada kertas undi yang tidak menyenaraikan nama calon tertentu. Malah turut didakwa ada kertas undi yang sudah siap bertanda. Fuh! Demokrasi sungguh. Ada juga dakwaan yang turut menyalahkan Pihak Pengawasan Pemilihan apabila mengarahkan pengundi mengundi calon tertentu sahaja."

Menurut N9kini.com pula,

Di Sabah, kata FMT, kekecohan turut berlaku di Cabang Pesiangan, Sabah apabila seorang calon yang diisytiharkan sebagai muflis bertegas ingin mengekalkan jawatannya. Kata FMT, keadaan di Cabang Batu Sapi, Sabah juga panas apabila berlaku kekecohan pertandingan bagi jawatan ketua cabang berkenaan.

Keadaannya seperti apabila beruk mendapat bunga. Semua ini terjadi kerana mementingkan kuasa dan bukan untuk memperjuangkan rakyat. Bagaimana jika mereka-mereka ini menguasai negara pula?Mungkin ada yang bunuh-berbunuhan plak, negara pula bisa hancur akibat asyik berpolitik sesama sendiri.

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages