Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Friday, March 12, 2010

PKR hampir lingkup..Anwar sudah goyang..


Selepas 2 tahun pakatan songsang memerintah di negeri yg mereka menangi, pencapaiannya amat teruk sekali. Perbalahan dalaman parti mereka terutama PAS dan PKR lebih menonjol selain siri ceramah-ceramah mereka di merata tempat.

Dalam pakatan haram, PKR yang paling hancur sekali, padahal penasihat parti ni adalah ketua pembangkang. Apa sebenarnya dah jadi dengan PKR?? Sebab sebenarnya hanya Anwar yang tau sendiri.

Anwar yang hanya pandai ceramah sana sini tetapi tak tau nak jaga orang2 bawahan, jadi macamana kita nak harapkan dia jaga negara?? Lebih-lebih lagi bila dilihat, dalam Pakatan haram itu, yang paling bermasalah ialah PKR.Kes liwatnya amat menggangu jiwa pemimpin-pemimpin dalam PKR lebih-lebih lagi bila Anwar asyik cuba menangguhkan kes dengan pelbagai cara dan bukan cuba mempertahankan dirinya.

Antara yang keluar ialah Ahli Parlimen Bayan Baru, Zahrain Mohamed Hashim, Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Beng dan Ahli Parlimen, Bagan Serai, Mohsin Fadzli Samsuri. Ini menjadikan PKR kehilangan empat Ahli Parlimennya dalam tempoh terdekat...dan yang terbaru ialah Zulkifli Noordin.

Zahrain dan Tan dilihat tidak sebulu dengan Lim Guan Eng. Jadi di mana pakatannya?? Pakat-pakat nak melingkup?? Mohsin Fadzli pula berkata tindakannya adalah kerana dia hilang keyakinan terhadap perjuangan dan matlamat politik PKR dan Pakatan Haram dalam mengembalikan kedudukan politik dan kedaulatan Islam di negara ini.

Zulkifli Noordin yang dilihat lantang dalam isu-isu melibatkan agama Islam telah ditendang keluar dari PKR. Jadi sebagai umat Islam, bolehkah kita bergantung harap kepada parti seperti ini untuk memperjuangkan agama kita??

PKR sememangnya parti yang longgar dari segi perjuangan, kabur dan syok sendiri. Rakyat menyokong mereka bukanlah kerana mereka boleh diharap, tetapi sebagai teguran kepada UMNO dan BN. Namun, kehancuran yang cuba mereka lakukan di Selangor harus dihentikan, apatah lagi sekarang Anwar Ibrahim dilantik menjadi penasihat ekonomi 1Ringgit yang mana kerjanya hanya ceramah, ceramah dan ceramah.


No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages