Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Wednesday, January 20, 2010

PKR Selangor bakal runtuh??Pakatan melingkup?

pinjam dari theUnspinners

Setelah digegarkan dengan perletakan jawatan oleh Setiausaha Agung PKR, Salehuddin Hashim, PKR Selangor pula digegarkan dengan 2 insiden yang ternyata menggugat kredibiliti parti itu di mata rakyat.

1) Perletakan jawatan beramai-ramai AJK PKR cabang Kuala Selangor telah membuktikan bahawa Khalid gagap memang tak reti nak jaga kawasan. Macamana tu? Cabang sendiri pon tak boleh nak jaga inikan negeri??Negeri plak dah la defisit tahun ni..alamat lingkup la macam ni..
Bayangkan lah dulu dikatakan bahawa Khalid Ibrahim ini adalah orang yang pandai ekonomi, pandai urus Guthrie dan PNB dan sebagainya. Sekarang macamana??cabang sendiri pon tak boleh nak urus?Negeri plak dalam keadaan defisit??Adakah rakyat mahukan defisit ini?

2) Serbuan SPRM ke atas pejabat Exco Pertanian, Sumber Asli dan Pembangunan Usahawan Negeri, Yaakob Sapari. S/U dia dah kene tahan dengan SPRM, dan beberapa dokumen telah dirampas. Ini berikutan isu rasuah yang melibatkan tajaan syarikat lombong pasir telah menaja rombongan Yaakob ke China baru-baru ini..

Namun, apa yang mereka akan katakan ialah ini semua kerja UMNO untuk sabotaj mereka. Sabotaj ape ke bendanya?? Dulu kata nak kutip duit pasir sampai RM200 juta. Menurut Dato Seri Dr Khir Toyo (15 Julai 2009)..

11. Misalnya mereka membuat unjuran RM 150 - 200 juta setahun untuk hasil pasir. Mereka menempelak kerajaan lalu sebagai rasuah dan korup kerana mengutip hasil pasir yang sedikit.

12. Malangnya di Dewan kita dimaklumkan sasarang tersebut jauh tersasr. Jumlah pengeluaran pasir negeri setakat ini hanya RM 22 juta. Sehingga kini kerajaan negeri hanya mengutip RM 4 juta dari doket pasir dan RM 7.5 juta melalui Kumpulan Semesta Sdn Bhd. Hanya RM 11.5 juta dari RM 22 juta dapat kepada kantung kerajaan.

Kalau duit untuk kantung negeri tak cukup, macamana plak boleh buat rombongan ke negeri China? Pakai duit kerajaan kah?atau duit Yaakob kah? atau ditajanya kah??Jawab la kau wahai Yaakob..PKR bakal roboh akibat perbuatan mereka sendiri..

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages