f Najib Juara Rakyat...Melayu PAS/PKR berbulu? ~ Ikrar Pemuda

Monday, January 11, 2010

Najib Juara Rakyat...Melayu PAS/PKR berbulu?


Ramai orang melayu yang menyokong PAS/PKR sakit hati apabila Dato Seri Najib mengumumkan peruntukan RM500 ribu untuk gereja yang diserang tempohari. Tiba2 plak marah kat DS Najib konon membantu orang kafir berdakwah dan takut plak mereka nanti anak mereka dikristiankan. Tapi diorang2 ni tak marah plak Ketua Pemuda PAS yang tak membantah pon penggunaan perkataan Allah oleh Herald Catholic tapi tiba2 sibok nak berdemonstrasi pasal Mesir yang anti perjuangan Palestin?? Macamana plak dengan Khalid "Gereja" Samad yang menyokong gila2 dengan penggunaan perkataan Allah oleh bukan Islam??Kenapa senyap??Apa tu??Buta ka?

PM sendiri melaungkan semangat 1 Malaysia. Dia PM bukan untuk orang Melayu sahaja, dia PM untuk semua. Dia bantu kepada yang memerlukan, gereja itu dibakar, so, PM bantu salah ke? Bernama melaporkan:

"Perbuatan seperti membakar tempat orang lain beribadah dalam agama yang lain adalah satu perbuatan yang sangat terkutuk...bukan sahaja di sisi undang-undang negara... segi agama Islampun kita dilarang oleh agama untuk melakukan perbuatan seperti ini. "Dalam Surah Al An'am Ayat 108, Allah berfirman " Dan janganlah kamu cerca benda-benda yang mereka sembah yang lain dari Allah, kerana mereka kelak, akan mencerca Allah secara melampaui batas dengan ketiadaan pengetahuan." Najib berkata ayat ini membawa pengertian bahawa apa-apa tindakan seperti memaki hamun, merosakkan apa-apa yang berkaitan dengan kepercayaan dan anutan agama lain adalah merupakan perkara-perkara yang ditegah dan dilarang oleh agama Islam. Justeru Perdana Menteri berharap agar semua pihak tidak melakukan perkara yang ditegah itu.

Jadi salahkah PM buat begitu pada rakyat Malaysia? Dengan semangat 1Malaysia?? Dengan semangat Juara Rakyat??Adakah dari segi akidah Dato Seri Najib terkhilaf??Sedangkan Dato Najib sendiri mengambil iktibar dari al-Quran berkenaan dengan kejadian bom gereja ini.

Manakala penggunaan kalimah Allah adalah isu yang bertentangan dengan norma masyarakat di Malaysia apabila ia menyentuh sensitiviti umat Islam kerana perkataan Allah kita gunakan seharian di dalam ibadat, doa dan zikir dan isu ini lebih hampir kepada keimanan seseorang. PAS tidak langsung terusik mengenai isu ini kecuali beberapa ahli PAS seperti Taib Azamuddin dan Harun Din. Namun, kepimpinan PAS secara keseluruhannya seperti menyokong penggunaan kalimah Allah oleh pihak bukan Islam. Di manakah sekarang perjuangan mereka??Sepatutnya penyokong mereka mempersoal kepimpinan PAS itu sendiri yang berdolak dalik mengenai isu kalimah Allah ini. Bukan sakit hati apabila Dato Najib, Perdana Menteri Malaysia mengumumkan peruntukan sedemikian dalam membantu gereja yang dibakar oleh pihak tak bertanggungjawab.

Walaopon Menteri2 dari UMNO tidak memberi reaksi yang jelas terhadap penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam , kita harus sedia maklum mereka bukan Menteri kepada orang Islam sahaja tetapi kepada rakyat Malaysia. Namun, sebagai parti2 yang memperjuangkan nasib agama dan bangsa, pemimpin2 peringkat negeri dan cawangan UMNO terlibat secara langsung dalam demonstrasi menentang penggunaan kalimah Allah oleh orang2 bukan Islam. Tetapi mana PAS?? Walaopon ada watak2 dalam PAS menentang kalimah Allah oleh bukan Islam, namun terdapat di antara mereka dalam pimpinan tertinggi tak hirau akan isu ini, dan tidak mau langsung bersama orang2 Melayu lain dalam isu ini. Harakah melaporkan:

KUALA LUMPUR, Jan 8: PAS leaders have called on Muslims to show their love for Islam and solidarity with the Gaza Palestinians by taking part in a peaceful demonstration against Egypt, rather than join the frivolous Umno-instigated protest against the Allah court ruling.

Tengok lah keangkuhan mereka...Nampak seperti nak divert isu ini dan sentiasa mahu tunjuk jaguh. Kenapa mau buat demo waktu begini, bukankah isu Palestin ini adalah isu yang sudah lama..mereka patut setiap minggu buat demo membantah kerajaan Mesir yg dikatakan menindas rakyat Palestin.

Kita doakan agar segala usaha Dato Seri Najib diberkati Allah dan rakyat dapat menerima kembali Barisan Nasional. Kepada semua, janganlah lihat segala usaha kerajaan adalah isu politik. Ia adalah tanggungjawab kerajaan, begitu juga dengan usaha PM kita membantu rakyat tak kira agama dan kaum jangalah dipandang secara sinis dan penuh hasad dengki. Namun, segala cemburu dan hasad dengki akan dapat diatasi jika berusaha bersungguh-sungguh tanpa jemu. Syabas Dato Seri Najib! UMNO Juara Rakyat!

0 comments:

Post a Comment