Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday, November 16, 2009

Breaking News!: Dokumen Azmin Ali beli saham berjuta-juta ringgit didedahkan!!


images credit to x-pkr.blogspot.com

Beberapa blog pro-BN telah mendedahkan beberapa dokumen mengenai pembelian saham oleh Azmin Ali berjumlah Rm8.5 juta. Dokumen yang pertama didedahkan ialah dokumen pembelian saham Azmin Ali pada 1992 yang bernilai beratus-ratus ribu ringgit. Blog parpu kari ada ceritanya..

"Salinan dokumen adalah pada tahun 1992. Ketika ini AnWAR adalah Menteri Kewangan dan sedang mendaki tangga TPM. Semasa menjadi Menteri Kewangan AnWAR juga adalah Pengerusi J/K Kabinet Mengenai Keutuhan Pengurusan Kerajaan yang sekretariatnya ialah Badan Pencegah Rasuah (BPR). Apakah moral AnWAR sebagai ketua sedangkan pegawainya Azmin, Setiausaha Sulitnya MAMPU membeli saham bernilai hampir setengah juta RM.

3. Azmin ketika itu masih baru dalam perkhidmatan kerajaan dan gaji pegawai muda sepertinya ketika itu tidak melebihi RM2200. Sebagai penjawat awam, Azmin juga wajib mengisytiharkan harta yang dimiliknya. Adakah beliau berbuat demikian? Jika beliau berbuat demikian, adakah pemilikan saham bernilai jutaan RM ini diisytiharkan? (Difahamkan akan ada lagi pemilikan saham yg lain bernilai lebih dari ini)."

Jadi persoalannya bagaimana dia boleh membeli sejumlah saham berharga sebegitu rupa..padahal gaji ciput je?? SPRM seharusnya membuat siasatan dan mendakwanya jika bersalah...Anwar semalam mengisytiharkan perang terhadap Najib..ternyata..perang sudah pun bermula..

No comments:

Post a Comment

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages