f Cerita-cerita dari Permatang Pasir ~ Ikrar Pemuda

Saturday, August 22, 2009

Cerita-cerita dari Permatang Pasir

Dalam sibuk-sibuk PAS mencaci peribadi calon UMNO Rohaizat dengam macam-macam tohmahan, apakah manifesto PAS dalam Pilihanraya di Permatang Pasir sebenarnya??Ketua Dewan Pemuda PAS yang namanya pon macam nama alim ulamak tetapi turut serta dalam kempen secara "character assasination" iaitu menuduh Rohaizat beristeri dua. Padahal orang PAS pon ada yang beristeri dua seperti Haji Hadi, Hassan Ali dan bagaimana pula dengan ADUN Melor, Wan Ismail Wan Jusoh yang mana bekas isteri keduanya iaitu Siti Aishah menuntut sampai RM 3 juta??Dimanakah tahap pemikiran Ketua Dewan Pemuda PAS ini???


Beberapa blog pro-BN pula mendedahkan yang calon PAS, iaitu Salleh Man juga bukanlah orang yang betol-betol orang yang baik. Cuba tengok di sini dan di sini. Betul tak betul wallahu a'lam. PAS juga dituduh kapur duit masjid oleh beberapa blogger, di sini dan di sini. Apa pon, kami mengharapkan supaya UMNO meneruskan kempen menerangkan dasar-dasar pembangunan dan manifesto pilihanraya yang sebenarnya kepada pengundi. Para pengundi bukanlah mereka yang senang diperbodoh-bodohkan, dan kami harap agar jentera pilihanraya UMNO di sana tidak terikut-ikut rentak PAS yang sebenarnya terdesak dan semakin kehilangan sokongan pengundi-pengundi Melayu. Lebih-lebih lagi di bulan Ramadhan ini, biarkanlah PAS dengan rentak mereka, insya Allah, mereka bakal menyaksikan kekalahan akibat dari perbuatan mereka ini. Namun, pada masa yang sama, BN harus mempergiatkan kempen-kempen kepada pengundi supaya mereka menyokong UMNO dan BN.

Sebagai renungan di bulan puasa ini, mari kita lihat klip di bawah, dengar apa kata si alim ulamak sorang ni..


1 comment:

  1. PAS pejuang Islam taik kucin!!Patutnya masa p/raya terangkanla dasar dasar yg diorang perjuangkan..tp kenapa tidak??ye la ..mcmana nk perjuangkan Islam kat P.Pinang, DAP jadi KM, pastu PAS sorang je wakilnya..yg dulu pon ape yg dia buat aku pon tak tau..tau tau sekarang nak serang peribadi orang...inilah dia Islam yg PAS perjuangkan...dia buat taik takpe..tak de salah

    ReplyDelete