f GST: MASLAN ATAU PENIAGA TIPU? ~ Ikrar Pemuda

Friday, April 3, 2015

GST: MASLAN ATAU PENIAGA TIPU?



Rakyat janganah jadi bodoh sangat..

Malaysia dah lah ketinggalan dalam implementasi GST/VAT...
Macai pakatan nak tunjuk pandai plak kata GST tak bagus..
Myanmar pon dah amal GST...apa ke bodoh sangat macai Anwar ni?

Yang lagi bodoh bila GST 6% tu DIKATAKAN cukai tambahan..

Yang korang dok bayar SST tu bukan tambahan ke?
Dah lah pulak..SST tu tak semestinya pulang ke kerajaan untuk dibelanjakan untuk rakyat..peniaga pusing sana pusing sini terus masuk kocek peniaga..

melalui GST..penipuan seperti itu dapat dielakkan dan kantung kerajaan akan bertambah...senang nak belanja balik pada rakyat...ituhari macam-macam mintak..free education lah...tambah br1m lah..gaji penjawat awam naik lah...

Sebelum ini negara bergantung sangat pada pendapatan dari minyak sebagai contoh..abis tu bila harga merudum macam ituhari berapa billion pendapatan kerajaan hilang?

Sape nak ganti tu? Pada masa yang sama banjir pulak melanda pantai timur..nak pakai duit mana tu?

Ingat petrol kat Malaysia ada sampai bila-bila ke? Takkan esok nak habis baru nak apply GST hari ini..Adumaak..nak rancang negara bukan macam Anwar dan Rafizi rancang Langkah Kajang..

5 comments:

  1. Harga naik tetapi ingatlah kita yang mengawal perbelanjaan kita.

    Mungkin ada hikmah disebaliknya. Mungkin Allah Yang Maha Mengetahui... ingin mengingatkan kita. Adakah masyarakat kita da mula boros? Boros dengan gadget, dengan prepaid, ubahsuai kereta, bertukar ganti fesyen tudung, sanggup minum kopi rm10 secawan dan makan kek rm 12 sepotong, lunch fast food yg harga sama dengan kos makanan pagi hingga mlm kita kalau masak sendiri? Kita yang menzalimi diri kita kerana tak mengawal perbelanjaan kita.

    Adakah kita tergolong dalam mereka yang tamak?

    Kalau kita niat gst yang kita bayar tu sebagai sedekah... itu lebih baik... pasti Allah gandakan rezeki kita. Bersyukurlah.

    Kadang2 keliru dgn mereka yang momokkan kerajaan zalim... dalam hidup ini kita akan di pelihara dari azabNya selagi kita bersyukur dan tidak sombong dan tidak boros dan berbuat baik dan bersangka baik dan bersedekah dan menjaga hubungan kita denganNya....inshaAllah

    Da di beritahu apa tujuan gst. Janganlah kita berburuk sangka.

    "To wrongly accuse someone of having bad intentions can jeopardize your entire hereafter. Criticize actions and judgments but beware of claiming to know what's in someone's heart. To do so is to claim knowledge that belongs only to Allah. ~Omar Suleiman~

    ReplyDelete
  2. Msalaahnya bukan GST tu ...Tetapi penipuan oleh peniaga. Mereka berikan resit dengan tulis GST siap siap. Kita pula kecemasan kena beli juga. Jadi apa yang penting adalah jika ada aduan ..Teruslah bertindak. baru peniaga atau penipu takut. Tunjukan berapa ramai penipu yang telah didenda atau dipenjarakan...barau lah GST boleh berjalan dengan licin dan teratur/...Ini tak kita telefon WARroom..cuma untuk abiskan topup je...abuk pun tarak..

    ReplyDelete
  3. GST Telco RM0.60, dengan sebab RM0.60 ini berapa banyak BN akan kehilangan kerusi pada PRU 14 nanti?

    Katanya mendengar denyut nadi rakyat. Mungkin bila denyut nadi rakyat dah berhenti baru nak mendengar?

    Kerajaan kena fikir jangka panjang, kalau RM0.60 ini pun tak boleh nak diselesaikan, apa gunanya kami memberi mandat pada BN untuk memerintah?

    ReplyDelete
  4. SALAM BRO,BERAT MATA MEMANDANG BERAT LAGI BAHU YANG MEMIKUL.INI MUNGKIN ADA HIKMAHNYA KEPADA RAKYAT MALAYSIA SUPAYA BERHEMAH DI DALAM PERBELANJAAN.

    ReplyDelete
  5. Peniaga tipu maslan, maslan forward pulak kepada rakyat.

    ReplyDelete