f TAMBAH BANTUAN ORANG MISKIN BOLEH BANKRAP - MENTERI ~ Ikrar Pemuda

Monday, December 1, 2014

TAMBAH BANTUAN ORANG MISKIN BOLEH BANKRAP - MENTERI

(SEKADAR GAMBAR HIASAN)


Biar betul Menteri ni!!

Menteri BN mana yang cakap?

Beliau berkata..


“All these have totalled RM287,138,545.51 since 2008, and for 2015, RM116.94 million has been set aside for this purpose. “If there is added expenditure (for aiding people), the state government will not only experience a budget deficit but also might go bankrupt,” he said when winding up debate on the state’s Supply Bill 2015 yesterday.


Itulah yang diutarakan oleh Ketua Menteri kesayangan PAS iaitu Lim Guan Eng..


Kenapa rakyat tak menjerit ek?

Bayangkan lah kalau statement ni dibuat oleh menteri BN..habis kena troll...kat facebook mesti banyak kecaman diterima..

Ini juga bermakna...kerajaan DAP memang tak boleh harap..takda mana nye nak bantu rakyat miskin..

Lim Guan Eng beli kereta mewah boleh je..


Bagaimana pula dengan "feasibility study" yang dilakukan oleh konsortium Zenith untuk projek terowong Pulau Pinang, dimana syarikat tersebut dibayar dengan tanah berharga RM305 juta...hanya untuk "initial feasibility studies and detailed design" ??? (sumber DI SINI)

Amacam??

6 comments:

  1. Untuk tidak membangkrapkan, maka tinggikan kos subsidi untuk orang kaya dan biar orang miskin merempat tanpa pembelaan, itu dasar Najib dan kuncu-kuncunya sekarang ini.

    Lihatlah, RON 97 turun harga 9 sen, tetapi RON 95 hanya turun harga 4 sen sahaja, malahan paling terperanjat adalah diesel naik harga 3 sen pula, apa kejadah semua ini sedangkan semuanya produk berkenaan dibuat dari petroleum, RON 97 itu sendiri pun dibuat dari petroleum bukannya dari sperma Najib, boleh Najib mangkuk jelaskan, saya rakyat jelata inginkan pencerahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pembetulan :

      Untuk tidak membangkrapkan, maka tinggikan kos pembiayaan subsidi untuk orang kaya dan biar orang miskin merempat tanpa pembelaan, itu dasar Najib dan kuncu-kuncunya sekarang ini.

      Lihatlah, RON 97 turun harga 9 sen, tetapi RON 95 hanya turun harga 4 sen sahaja, malahan paling terperanjat adalah diesel naik harga 3 sen pula, apa kejadah semua ini sedangkan semuanya produk berkenaan dibuat dari petroleum, RON 97 itu sendiri pun dibuat dari petroleum bukannya dari sperma Najib, boleh Najib mangkuk jelaskan, saya rakyat jelata inginkan pencerahan.

      Delete
    2. HARGA TURUN PON DOK MARAH LAGI? APA KE BANGANG KAU NI AA??

      Delete
    3. Kalau kau pandai sangat, sila beri penjelasan, mengapakah RON 97 minyak orang kaya turun harga 9 sen, tetapi RON 95 hanya turun harga 4 sen sahaja, malahan paling terperanjat adalah diesel naik harga 3 sen pula, apa kejadah semua ini sedangkan semuanya produk berkenaan dibuat dari petroleum, RON 97 itu sendiri pun dibuat dari petroleum bukannya dari sperma Najib, boleh Najib mangkuk jelaskan, saya rakyat jelata inginkan pencerahan.

      Delete
    4. Kau tu yg bodoh sangat macam DAP..ingat bisnes minyak ni macam jual angin macam Anwar ibrahim ke? Baca lah ni.. https://www.facebook.com/BukanZombie/photos/a.176411609205284.1073741827.176409242538854/362293910617052/?type=1

      kalau tak faham tak tau lah...tp kalau dah bodoh..mana lah boleh faham bende2 fakta ni..

      Delete
  2. Yang boleh bangkrap negara dengan memberi bantuan kepada sekolah cina.....!!!

    ReplyDelete