f DEWAN MUSLIMAT DEDAH PERANGAI SEBENAR ROSMAH? ~ Ikrar Pemuda

Wednesday, July 2, 2014

DEWAN MUSLIMAT DEDAH PERANGAI SEBENAR ROSMAH?


Di dalam Parlimen baru-baru ini..Ketua Dewan Muslimat PAS, Siti Zailah seolah mempertikai program Anak Permata Negara kononnya hanya untuk menaikkan nama Datin Rosmah Mansor..

Kemudian Menteri di JPM, Datuk Shahidan Kassim menyelar Siti Zailah kerana tidak melihat kepada kebaikan program tersebut...tengok video kat bawah ni..



Dalam kes adik Firdaus Dullah...insan OKU yang ditinggalkan dalam keadaan yang teruk oleh ibunya tanpa penjagaan.. Sekali lagi Siti Zailah tunjuk tere..


Tapi...ada dia datang tengok adik tu? Ada dia lawat? Ada dia bagi sumbangan? Ada ke? Last-last yang datang lawat...orang yang dia tuduh bukan-bukan tu lah..

Mana Siti Zailah? Mana Wan Azizah? Mana Nurul Izzah? Mana Bang Non?

Siti Zailah sembang je lebat..tapi tindakan tarak..Konon nak pendidikan anak diperkasa lah apa lah..
Cube tengok apa orang-orang PAS dan PR buat pada anak-anak mereka..





Mereka ni lah yang menggunakan kanak-kanak untuk menaikkan nama pemimpin2 mereka yang moralnya boleh dipertikai seperti Anwar Ibrahim, Mustafa Ali, Mat Sabu dan sebagainya..
Macamana tu?

5 comments:

  1. Bukti jelas bahawa tudung labuh takan mampu menutup hati yang busuk macam bangkai babi.

    ReplyDelete
  2. cakap tak serupa bikin, bikin tak serupa cakap. komplen, tunjuk pandai dan perasan terror dah cukup untuk menjadi pemimpin 'hebat'. kasihan kepada yang masih terpedaya dengan orang yang seperti ini.

    ReplyDelete
  3. hanya tau cakap je, x de niat pun nak memperkasa atau menaiktaraf bangsa sendiri.. menghancur dan meliberalkan pemikiran bangsa..membawa padah kepada kesatuan ummah

    ReplyDelete
  4. Komponen penting dlm beragama, amalan dan akhlak. Walau bnyk amalan tp buruk akhlak, mk bukanlan Muslim yg baik, dikisahkan seorg wanita yg bnyk amalannya dgn bnyk bersolat di mlm hari dan bnyk berpuasa di siang hari, tp buruk akhlaknya dgn bnyk menyakiti jirannya pun dikatakan ke Neraka. Dan antara tujuan perutusan Nabi saw adalah utk menyempurnakan kemuliaan akhlak. Juga yg paling berat dlm timbangan seorg mukmin kelak di Akhirat adalah akhlak yg baik, bukan amalan, bukan tudung labuh, bukan jubah besar. Bg sesama mukmin, disebut dlm Al Quran, org yg dicela dan diburuk burukkan lbh baik dr org org yg suka mencela dan memburuk burukkannya. WaAllahu'alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bnyk memasukkan org ke Syurga, taqwa dan akhlak yg baik, dan yg bnyk memasukkan org ke Neraka, mulut dan kemaluan.

      Delete