f ADUN TOLAK BANTU RAKYAT SEBAB PARTI LEBIH PENTING ~ Ikrar Pemuda

Saturday, July 5, 2014

ADUN TOLAK BANTU RAKYAT SEBAB PARTI LEBIH PENTING


Kat Selangor ni, masjid tak dapat peruntukan, tapi masjid cari duit sendiri tak boleh plak..

Kesian kariah Masjid iaitu Masjid al Hidayah di Jalan Reko Kajang..Jalan Reko ni dekat je dengan Bangi..

Kariah masjid takde duit nak bayar duit arkitek untuk pembinaan masjid tersebut yang baru barangkali. Tapi apa kan daya, duit dari negeri tiada walaupun simpanan mencecah RM 3 billiun.

Lalu kariah masjid ini ambil inisiatif sendiri untuk buat karnival dengan menyewakan tapak-tapak meniaga sempena bulan Ramadhan..

Last-last kena roboh dek MPKj....

Mereka minta tolong ADUN Bangi ini jawapannya..
Dia kata "untuk mengelak daripada fitnah dan tuduhan"

Masa menagih undi rakyat ada tak kau cakap macam gini? Masa kempen dulu ada kau cakap macam gini?

Sekarang baru teringat untuk elak fitnah dan tuduhan? 

MANA LEBIH PENTING? RAKYAT ATAU PARTI?? UNDI NAK, TOLONG RAKYAT TAKNAK!

Apa pasal kau tak ajukan aduan rakyat terus kepada MPKj? Wan Azizah sebagai ADUN Kajang buat hape?

Kali ini sudah dua kali gerai melibatkan bazar dan karnival ramadhan dirobohkan MPKj...

Kenapa jadi macam tu? Takde kah hati perut di kalangan pentadbiran negeri? Salahkah umat Islam nak tambahkan duit poket untuk sambutan Raya nanti? Mana pergi slogan DEMI RAKYAT?

Atau mungkin cara lain untuk dapatkan duit masjid dengan buat ceramah kutuk2 kerajaan, tak payah meniaga...

4 comments:

  1. Bagus tu..sebab ADUN adalah pilihan anda..next PRU pilih balik PKR ..baru orang bolih cakap yg orang kajang khasnya dan selangor amnya adalah manusia melayu islam paling cerdik dalam maya ini

    ReplyDelete
  2. Itu namanya "MENERUSKAN KECURANGAN". Baru padan muka2 yg menyokong Parti yg meneruskan Kecermelangan. Tak kan korang tak tahu atau buat2 tak tahu. Dibawah kerajaan PR, mana boleh bantu satu agama je. Kalau bantu Masj/Surau, kena juga bantu KUIL/TOK KONG/GEREJA/KUIL PUNJAB. Tu sebab setelah lebih sepenggal berkuasa, berapa banyak rumah "ibadat" yg dbena oleh kera...jaan PR dah bina?

    ReplyDelete

  3. SELANGOR ADALAH NEGERI CONTOH NEGARA BERKEBIJIKAN. TAK PAYAH BUAT KARNIVAL. MENYUSAHKAN BANGSA LAEN NAK LALU LALANG. TAK PAHAM KE ?
    BERKEBAJIKAN. . . .HU HU HU. . .
    TERIMA KASIH MPKJ ATAS TUGAS KEBAJIKAN.

    ReplyDelete
  4. Parti PAS menggalakkan rakyatnya meminta sedekah selama-lamanya untuk pembangunan dan kesejahteraan rakyatnya. Sebab itu di Kelantan semenjak 23 tahun dahulu, amalan mengutip sedekah ini diterapkan di semua sekolah-sekolah pondok pimpinan mereka.. dan sebab itulah keadaan di sana masih tidak berubah semenjak 23 tahun yang lalu. Kebanyakkan pembinaan di sana hanya disumbangkan oleh kerajaan pusat.

    ReplyDelete