f GST: CAI KATA LAIN, KETUA KATA LAIN..MACAMANA NI? ~ Ikrar Pemuda

Monday, May 5, 2014

GST: CAI KATA LAIN, KETUA KATA LAIN..MACAMANA NI?



Video pendemo GST di Dataran tak faham GST jadi viral di Internet...menunjukkan ketidakfahaman mereka kepada GST



Yang kelakarnya...dah la tak faham GST...tapi dok bantai dan bantah GST sampai sanggup turun Dataran..malah ada yang bawak anak-anak kecil ke sana..


Manakala..pemimpin-pemimpin Pakatan cerita lain pasal GST..



Anwar sokong...Khalid pon sokong...walaupun kata masa tak sesuai..masalahnya bro Khalid..Bang Non jugak yang bentang GST pada tahun 1993 dulu...dah lama tu bro..sampai bila nak tangguh? Orang tengah dah makin menjadi-jadi tetapkan harga barang..

Tapi kesian betol cai-cai pembangkang..Pemimpin mereka dok kata lain..diorang dok pikir ke lain...adoi...apa la nak jadi ni...

5 comments:

  1. Video tersebut dirujuk.Amat memalukanTak seorg pun yg diinterview boleh memberi jawapan dgn tepat (individu terakhir cuma memberi "falsafah" di sebaliknya GST.Betul tu.)

    Kalau nak berdemo atau berhimpun menentang apa2pun elok fahami dulu apa yg nak dibantah.Kita bijak bercakap tapi mungkin tak betul.Maka dptkan maklumat tepat.Baca dan rujuk panduan,buku,flyers,risalah,etc.Rajinlah membaca.Jgn dihadkan perkongsian "ilmu" dan maklumat di kalangan "kita" saja.Luaskan rujukan.Nah video ni dah viral (baca: it goes viral - merebaklah tu).Malulah mereka ikut perhimpunan tanpa tau erti GST!

    ReplyDelete
  2. Mana pi duit Petronas?

    ReplyDelete
  3. mana pi duit derma tabung jihad dan lahad datu pas?

    ReplyDelete
  4. Ini apa punya banggang ar. . .
    Kita cakap pasal gst
    Dia tanya duit petronad g mana.
    Membazir air liur je.

    ReplyDelete
  5. Tak guna tanya mamat tu duit tabung jihay pegi mana.
    Dia bukan tau.
    Dia masuk sini saja nak buat kacau bilau.
    Melayu amek iktibar.

    ReplyDelete