f POLISI RUMAH RAKYAT BN LEBIH ZALIM DARI POLISI PAKATAN? ~ Ikrar Pemuda

Sunday, February 16, 2014

POLISI RUMAH RAKYAT BN LEBIH ZALIM DARI POLISI PAKATAN?


Zalim...zalim...ada ke patut tekan harga rumah rakyat sampai naik gila-gila sampai tak boleh bayar..

Gila...gila..

Tapi siapa yang gila?

Pakatan atau BN??


1 comment:

  1. Saya teringat pernah satu ketika dulu seorang ULAMA' yang TERSOHOR pernah bergambar dengan 'kembar seperjuangannya' (yang bukan Islam) sambil buat CROSS FINGER macam yang orang nasrani selalu buat.

    Masya-Allah apa saja yang dibuat oleh kembarnya adalah halal bagi mereka. Semua diterima bulat-bulat dengan tidak ada usul periksa terlebih dulu perbuatan tersebut. Begitulah taksubnya mereka yang teramat Islam itu mengikut kafir harbi sehingga tidak diperhalusi dahulu satu-satu perkara itu.

    Hasil dari TARBIYAH dan MEMBERI JALAN mereka kepada kafir harbi akhirnya memaksa bangsa mereka sendiri MENGEMIS NASIB di bumi sendiri. Dan.......mereka tidak sedikit pun merasa simpati kepada bangsa sendiri yang melutut meminta kasihan hanya untuk SEBUAH RUMAH TEMPAT BERTEDUH.

    Rasulullah SAW bersabda:
    "Allah tidak akan mengambil kembali ilmu (agama) dengan mengambilnya dari (dalam hati) manusia, tetapi mengambilnya kembali dengan kematian para ulama hingga tidak bersisa, lalu orang ramai akan mengambil orang-orang bodoh sebagai pemimpinnya yang apabila orang-orang itu bertanya kepada mereka, mereka akan memberikan jawapan-jawapan yang tidak didasarkan kepada ilmu. Maka mereka akan berada dalam kesesatan dan menyesatkan orang lain." (Abdullah bin Amr bin al-Ash r.a)

    Sabda Rasulullah:
    "Akan berlaku pada akhir zaman ahli ibadah yang jahil dan ahli ilmu yang fasik.' (Anas r.a)

    Dari Abu Hurairah r.a. Rasulullah SAW bersabda:
    "Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat dari kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang banyak, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim (cendikiawan) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)." (HR At-Tirmizi)

    ReplyDelete