Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Sunday, December 15, 2013

MP PARTI MANA KUMPUL MANGSA BANJIR UNTUK DIRI SENDIRI?



Di kala ramai yang kumpul bahan-bahan untuk bantu mangsa banjir di Pahang, ada sorang mangkak ni kumpul benda lain..

Mangkak ni dok kumpul borang masuk parti untuk diri dia sendiri..

Parti mana tu?

Parti Keadilan Rakyat..

Keadilan ini untuk rakyat kah?

Rakyat kepalahotak dia..



2 comments:

  1. Melayu memang terkenal dengan melakukan perkara2 bodoh yang tak bertempat dan tak kira waktu dan ketika.kelemahan mengawal perasaan,panas baran dan merasa megah dan bangga yang tak bersebab memang perangai smula jadi melayu.Sebab itulah sehebat-hebat Bahasa Inggeris masih belum terdapat perkataan yang sesuai kecuali menerimapakai perkataan Melayu "amok" yang mengambarkan sikap panas baran dan kelemahan mengawal perasaan yang terdapat pada orang melayu.Mungkin mereka megah dan bangga masuk paper dan media maya walau pun tak kena tempat dan masa.Melayu....melayu....bila lah nak sedar!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  2. melayu meniaga. kalau melayu itu condong kepada bn, haram satu jenis akhbar pembangkang tak akan masuk kedai dia. akhbar pembangkang jatuh haram. begitu juga sebaliknya, kalau melayu tu condong kpd pas @ pkr, jangan harap utusan,berita harian dapat masuk kedai. akhbar2 ni dah jatuh najis.
    cina meniaga: kita tahu cina sekarang ni majoriti condong pembangkang, tapi bagaimana mereka meniaga? mereka akan jual semua apa yang diingini pembeli. cina dap boleh jual utusan, berita harian, harakah dsb. yang penting asalkan dapat untung. apa kaitannya apa contoh ini dgn kes dalam post kali ini? mudah dan murahnya jiwa raga makhluk bernama melayu. hanya kerana roti, hanya kerana janji mereka boleh tunjuk bongok dgn meninggalkan prinsip. menunjuk-nunjuk ialah sikap semulajadi melayu. kalau marah dgn kerajaan, terus tukar parti. kalau marah dgn isteri, terus tukar bini. itulah melayu. berbeza dgn cina. prinsip kuat dan semangat juga kuat. dalam berniaga, semua keperluan pelanggan sebolehnya akan dipenuhi. dalam berpolitik, mereka juga kukuh dgn prinsip. jika mereka ingin kerajaan bn digulingkan, merka akan bersungguh2 buat. mungkin pru13 mereka belum begitu berjaya, tunggu pru14 atau pru15!!! yg bodoh bangangnya ialah melayu kerana terikut2 dgn perasaan dan emosi. sikit punya hal dah nak kecoh. hanya kerana diuji Allah dgn bencana banjir, terus tukar parti. kalau ya pun merajuk dgn umno, adakah pkr mampu menghantar satu lori roti kepada setiap mereka? malangnya tak cerdik2 lagi melayu ni. jadi makanan emosi, makanan perasaan, makanan hipokrasi.

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages