f RAFIZI: RANKING UNIV. M'SIA MERUDUM, BN SALAH..UNISEL MACAMANA? ~ Ikrar Pemuda

Friday, September 13, 2013

RAFIZI: RANKING UNIV. M'SIA MERUDUM, BN SALAH..UNISEL MACAMANA?


Jadi pembangkang di Malaysia ini cukup senang...kalau ada je masalah, BN lah jadi puncanya..bukan tak boleh nak kritik..tapi Pakatan sendiri pun ada IPT sendiri di negeri-negeri yang diperintah..apa jadi? KUIN apa jadi? UNISEL apa jadi? Sepatutnya mereka buktikan lah dulu dari nak berkokok tak tentu arah..

Termasuklah dalam isu ranking dunia universiti di Malaysia ini turun pun, Rafizi Ramli salahkan BN..sebab dia kata IPTA kena bebas dari kementerianlah, perlu ada kebebasan akademik lah, BTN tak boleh lah, dan yang paling menarik ialah idea ini...


  • Program khusus memperkasakan kredibiliti akademik fakulti di universiti-universiti awam dengan membawa masuk tenaga pengajar dan penyelidik terbaik dari seluruh dunia
Kah kah kah..Rafizi Ramli macam tak percaya wibawa tenaga akademik tempatan...konon nak tiru Singapore...kat Singapore tu berapa ramai anak Melayu masuk universiti?

Dan lagi satu..kalau Rafizi ni tere sangat...sila buktikan kredibiliti Pakatan Rakyat dengan menjadikan UNISEL sebagai universiti ranking no. 1 dunia dahulu!!

Atau mungkin Rafizi Ramli boleh memperkasa IPTA awam dengan diberi kebebasan seperti yang diperjuangkan oleh "ikon" mahasiswa Pakatan Haram yang kat bawah ni..

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\   |   /
\ | /
\|/


4 comments:

  1. Spender dan Pakatan Rakyat tak boleh dipisahkan Tak kira Nuar, Stopa hinggalah ke kutu berahak macam Adam Adli ni. muahahahahah

    ReplyDelete
  2. STUDENT UNIVERSITI KAN JUARA JALAN RAYA, STREET DEMO.
    SOAPA YANG AJAR KALAU TAK PKR.
    UNISEL , hmmmmmmmmmmmTST.
    PANDAI MENYALAK KAT JALANAN.
    TUN KATA BELAJAR DULU, PKR KATA DEMO DULU !
    RAFIZI.......LOOK AT YOURSELF LAAAAA.
    WHAT A SHAME.

    ReplyDelete
  3. Unisel itu bukan Uni 1 Msia tetapi di bawah kategori Uni Pembangkang sedunia. Sistem ranking depa lain, Bro...

    ReplyDelete
  4. Macam mana ranking universiti malaysia tak teruk, banyak sangat lecturer pembangang yang mengajar kat universiti2 tu. Masuk je kelas, cerita pasal politik dah dekat setengah jam. Lepas baru sambung mengajar. Bila ranking universiti jatuh mereka salahkan pentadbiran pulak. Dasar pembangkang yang BANGANG...!!!!!!!!

    ReplyDelete