f TAHNIAH UMAT ISLAM DI #BLACKOUT505 ~ Ikrar Pemuda

Saturday, May 25, 2013

TAHNIAH UMAT ISLAM DI #BLACKOUT505



Tu laaa..kan Harun Taib dah cakap kat bawah ni jangan join Blackout 505 kat PJ tu....


Kami pon dah kata kat SINI..jangan dengar cakap Anwar..

Kan dah jadi macam ni.. [SUMBER]
Candlelight vigil adalah haram..

**UPDATE
ada kata itu bukan semua pasang lilin tapi ada yang guna henfon...So? Matlamat menghalalkan cara? manipulasi hukum?

Majlis Fatwa pon dah cakap..

So siapa-siapa yang terlibat tu bertaubatlah..

Persoalannya sekarang..ada ke umat Islam dan ahli PAS di perhimpunan tersebut?? Jom tengok..






Hmmm...dengar cakap Anwar lagi bagus kan?



7 comments:

  1. Nak sangat ke blackout ? Rumah blackout sekejap pun dah resah gelisah.....gelap panas semua cukup..masuk keta stat injin pasang aircon...ek elehhhh !! bila melayu nak sedar diri ??

    ReplyDelete
  2. cakap ulama tak nak dengar.....habis macamana nak jadikan ulama sebagai pemimpin?

    ReplyDelete
  3. Sungguh kecewa dengan umat islam sekrang yang sangat buta. Sudah sampai masa saya bercerita, 15 tahun dahulu rakan perempuan india menjadi penganut kristian dan yang peliknya beliau tetiba sangat berharap pemimpim ini menjadi PM. Saya bukan anti kristian kerana mereka juga ingin mengembangkan ajaran mereka tetapi ia mungkin suatu usaha yang dilakukan dengan sabar dengan harapan akan capai ke arah itu. 2 tahun yang lepas saya sempat berborak dengan seorang paderi yang dalam perjalanan ke Vatican. Beliau sangat kagum kerana orang islam yang di kristian yang sangat menyanjung tinggi bible seperti al-quran. Beliau berharap semua orang yang dilahirkan kristian adakan melakukan perkara yang sama. Usaha yang diadakan sekarang oleh pemimpin ini sangat meragukan kerana mungkin ada yang tersirat disebaliknya. Harap PAS yang dahulu sangat perjuangkan islam tidak tersilap langkah. Lihatlah sekarang betapa banyaknya gereja di kawasan ramai penduduk cina. Apa yang berlaku sekarang bukan atas semangat kaum tapi atas semangat akidah dan anutan. Saya seorang yang mempunyai campuran cina tapi mempunyai semangat islam. Diharapkan orang melayu masih berugama islam di tahun -tahun mendatang. Adakah anda tahun ramai orang melayu kristian katholik di Singapura sekarang secara terbuka?

    ReplyDelete
  4. Tolonglaahhh para ustaz/ulama PAS. Lakukn tindakan. Jgn hanya nmpk kesalahan kt UMNO x sudah2. Apa yg dilakukn umat islam kt PR, buat2 x nmpk je.

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya saya rasa ulama-ulama PAS dah tidak boleh lagi mengawal pengikut mereka walaupun mereka hendak. Bukan tidak ada ulama yang dah menegur tapi tidak diendahkan . Jadi untuk menampakkan seolah ulama-ulama ini masih disegani dan berkuasa , mereka kata soal sertai perhimpunan ini terpulang kepada negeri. Sedih.. kalau begitu buat aoa ada pemimpin?

    ReplyDelete
  6. hahahahah mana2 muslimah PAS yg turut serta candle vigil.lps baik buang semua tudung2 tu!!

    ReplyDelete
  7. pgikut PAS pun hbis dipengaruhi Anuar..pendapat ulama dh xdianbil bera lg.. mmg xsalah memnutut kedadilan jika rasa ditindas tetapi ada cra yg betul,cara yg lebih aman dn menbri masa untuk urusan lain..media thai terang2 ckp yg Perhimpunan Bersih dibiayai NDI anak syarikat NED,pertubuhan demokrasi jalanan berpangkalan di AMerika..tgk Bendera dia ada ada lmbg tangan..tu simbol demokrasi jalanan yg dibiayai NED.. xkn Yahudi2 bg duit saja... xmungkin.. Yahudi ni musuh Islam smpai Akhir Hayat.. diorang xperlu nk serang smau negara islam tetpi ckup lg bg dioarang mnimbulkn huru hara di negara Islam,agar Islam trus mundur.. negara2 Islam yg kaya dn kuat seperti di syria,iraq,iran,arab, sudah jatuh.. malaysia walaupun tiada snjata cangih tetapi Ekonomi neraga ni boleh menjadi ancaman kpada mereka stu hari nanti.. mintak2 la ahli PAS ikut PAS semula.. jgn ikut mat sabu dn mahfuz tu..Anuar hanya akn rosakkn mereka..mb PAS dn ulama PAS harp boleh bawa mereka kepada pegangan PAS semula.. tgk la apa sekarang dh mula nyalakn lilin sejak adam adli ditangkp lg.. dn yg pling kecewa mana peminpin2 DAP? dlu DAP sama2 duk berhimpun perhimpunan Blackout smbil bri ucapan bukn main..skrg DAP ckp cdak Blackout pula... sy mlu tgk org kita kibarkn bendera DAP,org BN xnampk lg Pegang bendera MCA...

    ReplyDelete