f RUPA-RUPANYA DAKWAT KEKAL BOLEH DITANGGALKAN?! #PRU13 ~ Ikrar Pemuda

Thursday, May 2, 2013

RUPA-RUPANYA DAKWAT KEKAL BOLEH DITANGGALKAN?! #PRU13



Adakah spender stopa ini diprint guna dakwat kekal?


Bukan Nurul Izzah sahaja yang dah temui cara untuk hilangkan dakwat kekal abah dia..

Kami pon tau..

Macam ni..

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\    |    /
\   |   /
\  |  /
\/


Kecoh puak-puak pembangkang nak perkecilkan SPR...benda apa yang dikatakan kekal tapi tak boleh kekal? Banyak la..termasuk la dakwat kekal..kalau di cuci dengan macam-macam memang lah boleh tanggal..tapi tak de la bole kekal 100% dan kami tak rasa ia boleh ditanggal 100%! 

Sedangkan dakwat kekal ini adalah salah satu cara untuk mengelak pengundi mengundi dua kali..tapi masih lagi jugak menggunakan kad pengenalan..menurut SPR, senarai nama pengundi awal dan pengundi POS tidak akan muncul semasa hari pengundian sebenar..so juak-juak Pakatan boleh lah periksa..

Tapi juak-juak Pakatan ni bukan nak cari kebenaran..mereka hanya nak cipta persepsi buruk pada SPR sahaja..sebab kalau menang mereka buatlah kecoh..kalau menang (harap tak lah) mereka akan diam..macam dalam pilihanraya lepas-lepas..


4 comments:

  1. Senang saja kalau nak kasik hilang....jolok dalam jubur Nuar....bukan kata dakwat, ngan jari sekali hilang...

    ReplyDelete
  2. Saya pun ada teringat nak cakap macan anon diatas tapi tak tergamak. Di jari saya ini masih ada dakwat tu selepas mengundi pada 30 April lalu. Kalau katalah boleh hadir mengundi sekali lagi pada 5 Mei ini dimana dakwat tu dah berjaya dibasuh atau dipotong jari ni, tentu tetap tak boleh undi kerana rekod kad pengenalan telah dipotong sebagai telah mengundi. Ni Anwar buat isu pulak kata beberapa kapal terbang akan angkut pengundi impot dari Sabah, siap dengan nombor penerbangan lagi. Kita semua tahu, hari-hari ada penerbangan dari Sabah, Sarawak malah dari Singapore dan Amerika pun, kecuali Israel je. Kita pun boleh kata, akan ada penerbangan dari Singapore dan Amerika pada 5 haribulan nanti, pengundi impot untuk mengundi Anwar. Cara ini macam dulu-dulu saifudin nasution selalu guna, pengundi hantu naik bas pesiaran. Tapi bila tanya mereka yang naik bas tu, mereka kata mereka diberi duit poket dan disuruh naik bas pergi jalan-jalan tengok tempat lain, makan angin. Cara Anwar kali ni nampak macam 'antarabangsa' lah sikit, naik kapalterbang. Sebab dia banyak duit, banyak sponsor yahudi masih harapkan dia jadi PM. Rakyat dah tak mudah ditipu lagi macam dulu, apatah lagi kalau yang keluar dari mulut Anwar. Wartawan dari luar negara pun Anwar tipu kata ada jumlah cukup untuk jadi PM. Senang saja kalau kita tidak mahu terus diperbodohkan oleh Anwar. Semaklah daftar pengundi yang dikeluarkan SPR. Hanya yang berdaftar itulah saja yang boleh mengundi. Saya ada kawan dah lama berniaga di Perak, dia kata mengundi ni dia nak balik ke Johor sebab dia daftar disana. Dia kata sengaja tidak tukar tempat mengundi kerana seronok nanti tutup kedai, cuti tiga empat hari, undi dan dapat balik kampong maa. Jadi biarlah Anwar terjun dengan labu-labunya, orang dah tak percaya dengan Anwar, cakap bohong lebih banyak dari betul. Karpal Singh pun dah pernah suruh Anwar Ibrahim bertaubat, sebab cakap bohong 16 September 2008 nak jadi PM. Kali ni Anwar akan kalah di Permatang Pauh kerana akan berhadapan dengan pihak yang pernah mengajak Anwar bersumpah dalam Masjid satu ketika dulu tapi Anwar tak berani datang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagus lah ada kesadaran seperti itu..harap majoriti rakyat berfikir sama juga..tp golongan totok Pakatan tak hirau semua tu..walaupun dah ada bukti terang-terang anwar main dgn china doll, dan stopa spender main dgn awek dia..tp PAS buat tak tau..senang je mengatakan ia fitnah..fitnah pasal SPR ini bukan sahaja satu perkara yg buruk, tapi bahalol..padahal mereka lah yg cadang guna dakwat kekal apabila sistem biometrik yg dicadangkan mereka tak mau..

      Delete