f SURAT QARADAWI SOKONG ANWAR: INI JAWAPANNYA.. ~ Ikrar Pemuda

Sunday, April 28, 2013

SURAT QARADAWI SOKONG ANWAR: INI JAWAPANNYA..



Kecoh apabila Keadilan sekarang dok sebar surat dari Ulama tersohor Sheikh Dr Yusuf al Qaradawi yang memperakui bahawa Anwar layak jadi PM. Kami tak kata itu tidak benar dan sebagainya. Namun, itu adalah pandangan peribadi al Qaradawi dan dia berhak nak kata siapa pun layak jadi PM. Tapi kita sebagai rakyat Malaysia kenapa harus percaya orang luar?

Haji Hadi pon tak setuju perakuan Sheikh Yusuf al Qardawi..TENGOK VIDEO DI BAWAH NI



Ada beberapa isu timbul dalam hal ini:

1) Kenapa dalam video di atas Hj Hadi kata al Qardawi tak layak tentukan sebab dia bukan orang Malaysia??
2) Kenapa PAS sampai sekarang tak memperakui Anwar adalah calon paling layak jadi PM?

3) Adakah Anwar lagi layak dari Hj Hadi untuk jadi PM??? Sedangkan Anwar tak pernah nak tegakkan negara Islam??

4) Adakah dengan surat seperti itu bermakna Anwar terlepas dari dosa atau maksiat yang dia buat beserta bukti yang ada??

Kalau macam gitu senang la hidup..tak payah susah-susah pilihanraya..suruh je Sheikh Yusuf al Qardawi tu pilih mana..maka senanglah nak lantik jadi PM...kalau apa-apa jadi pada negara dia nak tanggung ke?

PAS sekarang dah kena main dengan Anwar...sampai Nik Aziz pon tak perakui orang PAS lebih layak jadi PM...
Lepas ni kalau nak pilihanraya...surat tersebut boleh diguna berulang-ulangkali oleh Anwar untuk dilantik jadi PM..kalau tak mau pilih...rakyat akan dituduh menentang ulama..adooii...

11 comments:

  1. qardawi tu hebat sgt ka? apa sumbangannya? org melayu kalau tok arab mmg sanjung tinggu walaupun....

    ReplyDelete
  2. teruk dah sakit Nuar & The Gang ni....

    ReplyDelete
  3. untung betul nasib badan jika hari hari buat dosa besar tapi ada 'ulama'2 yg.kasik bersihkan dosa dia.

    siap angkat sebagai pemimpin dan dipertahankan dengan potongan ayat2 Quran dipetik ikut sedap nafsu politik!

    gen2felda

    ReplyDelete
  4. malu anwar, partner in crime sendiri yg campak peluru anwar dlm longkang...heheheh

    ReplyDelete
  5. terbaekkk......!

    ReplyDelete
  6. isunya skrg hj hadi stuju x anwar jd CALUN PM?

    ReplyDelete
  7. Aku baru terima surat ini pada hari ini... ulama ni mungkin sudah dipergunakan. Dia bukan tau apa2 pasal anwar. Kes2 anwar. Mana dia tau. Lagipun dia xberhak nak kata apa2. Sebab dia bukan warganegara kita. Kita yang akan tentukan siapa pemimpin kita. Dulu medilin obride, algor, soros.. skrg ni pakcik yusof ni pula. Semua panggil org luar. Plz laa... xder maruah ke?

    ReplyDelete
  8. tak payah la jual nama Ulama Yusuf Qardawi kalau nak menang pun bang NON..jual nama LKS,LGE & DAP je sudah la..bukan apa bang NON cuma untuk rakyat malaysia memikirkan siapa bang NON ni yer.

    ReplyDelete
  9. Jahilnya umat melayu, Yusuf al-Qardhawi pun boleh tak kenal..barrack obama kenal plak..George w Bush kenal plak..sekular kenal plak..nasionalisme kenal plak..
    Untuk pengetahuan golongan sekular dan nasionalisme, Dr. Yusuf al-Qardhawi tu adalah seorang ketua ulama sedunia bagi agama kami iaitu Islam.

    ReplyDelete
  10. 公告社会人士,
    主席MCA GOMBAK叶金福住Taman Desa Jaya,吉隆坡甲洞是一个佛教信仰叛徒。
    1)他用权力暴力试图打僧侣 SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR
    2)他用 权力叫警察和外人到来佛教神圣的地方,试图抓佛教僧侣。僧侣做错了什么?
    3)他用权力吃佛教协会的金钱。
    4)他用权力骗妇女的钱和破坏别人的家庭
    5)他是一个邪恶和说谎的人

    Memberitahu kepada orang ramai,
    Ketua MCA Gombak YIP KUM FOOK yang bertinggal di Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur ialah seorang pengkhianat Buddha.
    1) Dia guna kuasanya upah kumpulan ganas cuba menukul Sami Buddha SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KL.
    2) Dia guna kuasanya suruh polis dan orang luar pijat tanah suci Kuil, cuba menangkap Sami Buddha tanpa kesalahan.
    3) Dia guna kuasanya makan wang persatuan Buddha.
    4) Dia guna kuasanya tipu wang perempuan dan merosakan keluarga orang lain
    5) Dia benar-benar orang jahat dan penipu

    Inform the public,
    Head of MCA Gombak YIP KUM FOOK stay at Taman Desa Jaya, Kepong Kuala Lumpur is a traitor Buddha.
    1) He used his powers wage violent of groups tried hammer Buddhist Monk at SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, KUALA LUMPUR
    2) He used his powers to order police and outsider to step the Holy place, try to catch the Buddhist monks without wrongdoing.
    3) He used his powers to corruption money of Buddhist associations.
    4) He used his powers to cheated women's money and broken people family
    5) He’s totally evil and lying
    By MCA RAWANG

    ReplyDelete
  11. anon 2.01,
    biar lah pak sheikh tu ketua ulama sedunia, tapi kita org islam bukan macam ugama Christian ada pope kepala ugama Christian sedunia, kita di Malaysia ni pun ramai ulama, yang standing dgn sheikh ni, kalau anwar tak hebohkan pak sheikh ni, kita pun tak tahu siapa dia dan tak perduli kan dia,jangan taksub pada pak sheikh ni, jangan taksub pada mana mana pemimpin ugama, alquran dan hadith nabi jadi panduan kita,.. kalau kita Tanya sheikh ini adakah dia benar benar kenal anwar, adakah dia tahu hal hal berlaku di Malaysia dalangnya anwar,..fikir lah

    ReplyDelete