Breaking

Post Top Ad

Your Ad Spot

Thursday, February 14, 2013

PASANGAN SUAMI ISTERI PEMIMPIN YANG SUCI

Nak cakap apa lagi pada rakyat? Mereka ini suci...mereka ini teragung, hebat segala macam..

Isteri:


Sayyidatina Khadijah tuuuu..jangan main-main...siapa tak sokong memang teruk la..

Suami:


Anwar pula dilantik jadi Huguan Siou...iaitu pemimpin terbesar dan teragung Masyarakat Kadazan Dusun..

Menurut blogger BarkingMagpie:
"gelaran "Huguan Siou" adalah gelaran tertinggi masyarakat Kadazan Sabah. Gelaran ini hanya boleh diberikan oleh The Kadazandusun Cultural Association Sabah (KDCA), sebuah badan bukan politik yang terdiri daripada 40 komuniti etnik campuran dari Sabah dan berdaftar di bawah Malaysian Society Act 1966. Persatuan ini pada masa sekarang diketuai oleh "Huguan Siou Honorable" Datuk Joseph Pairin Kitingan. "

Jangan kata Najib...Nik Aziz pon tak boleh lawan ini macam..
Begitu lah powernya laki bini ni..

Kalau Anwar jadi PM..tah apa anugerah dia sapu..walaupun ianya bakal menghina sesuatu ajaran, kaum mahupun masyarakat.

Respon yang didapati dari masyarakat Kadazan Dusun secara keseluruhannya AMAT MARAH dengan Anwar..

Sori la Anwar..bukan semua anugerah kau boleh sapu..


3 comments:

  1. BUDAK PMTG PAUH SAID:


    BAGI LAH ANUGERAH APA PUN ORANG KAMPUNG SEMUA DAH TAUU...SIAPA ANUWAR SEBENAR NYA..KESIAN ORANG SABAH DITIPU PKR!



    ReplyDelete
  2. Kasihan Saydatina Khatijah pun tidak terlepas dari politik kotor Anwar Ibrahim dan konco konconya. Kalau anugerah isteri paling sabar didunia ini. ok lah juga. Sabar dalam segala perkara maksiat yang suami lakukan. Tapi anugerah Saydatina Khatijah adalah satu penghinaan pada Saydatina Khatijah. Ibarat langit dan bumi. Saydatina Khatijah adalah isteri pada Nabi teragung, Nabi yang membawa rahmat keseluruh alam, Nabi yang mempunyai akhlak ALQURAN, Nabi yang membawa Islam. Wan Azizah adalah isteri seorang manusia yang bergelumbang dengan dosa. Isteri pada manusia yang gila kuasa yang sanggup jual ugama demi kepentingan dunia. Isteri pada seorang manusia yang mahu menghapuskan ugama yang dibawa oleh Nabi dan digantikan dengan ugama yang tidak ada halal haramnya. Saydatina Khatijah seorang janda yang kaya raya yang menhabiskan hartanya untuk membantu suami untuk menyebarkan ajaran Islam. Wan Azizah hidup senang lenang dimahligai suaminya. Wan Azizah sanggup biarkan ramai orang jadi mangsa kerakusan suaminya. Tak malu ke terima anugerah yang tak layak kita terima??? Atau tak kenal pun siapa dia Saydatina Khatijah.

    ReplyDelete
  3. Apa pasal Pas Mahupun nik aziz ataupun majlis syura buat senyap je? Adakah tidak mengapa mnyamakan istri Rasulullah SAW dgn wan azizah? Oh..saya lupa...anwar romen chinadoll pon Pas kata tidak mngapa...inikan pulak anugerah Siti Khadijah..

    ReplyDelete

Post Top Ad

Your Ad Spot

Pages